For stram...

brevkassespørgsmål

For stram...

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Hej brevkasse.

Jeg er lige startet et nyt forhold og vi elsker hinanden rigtig højt og tænder på hinanden men når vi så kommer til sex får vi tit problemer. Skal lige siges at vi kun har været sammen 3 gange og kun en af gangene har det fungeret optimalt.. Anden gang blev vi afbrudt af at min kæreste lige pludselig blev slap. Tredje gang havde vi længe forspil men jeg var simpelthen for stram og det tog langt tid og med mangee smerter før det lod sig gi, sig... Hvad kan vi gøre for at få et "normale" sexliv.  Jeg er frustreret over at det ikke kan lade sig gøre...

MVH - den fortvivlede nyforelskede teenager

Svar:

Hej fortvivlede nyforelskede teenager

Dejligt at høre at du og din kæreste er glade for hinanden, og jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over, at du ikke føler jeres sexliv helt kører som det skal.

Det er dog meget normalt, at sexlivet til at starte med, kan være lidt svært. For det første kender man jo ikke hinandens kroppe så godt endnu, man kan være lidt nervøs eller man ved måske ikke helt hvordan ens egen krop fungerer rent seksuelt.

Jeg tror, at det bedste råd jeg kan give dig er, at give det lidt tid! Jeg er sikker på, at jeres sexliv nok skal komme til at fungere, når I har givet det nogle flere forsøg. At din kæreste bliver slap, er nok bare fordi han er lidt nervøs. Når I har været sammen nogle flere gange, kan det blive lettere for ham at slappe af.

At det tredje gang I havde sex gjorde rigtig ondt på dig, kan også skyldes mange ting, som ikke behøver være svære at rette op på. Måske du også var nervøs. Dette kan gøre, at du fx spænder for meget op eller at du har sværere ved at blive våd. Begge dele kan medvirke til, at det gør mere ondt når man har sex. Hvis du ikke har haft sex før, er det jo også helt naturligt at det kan gøre lidt ondt de første gange, da kroppen lige skal vænne sig til det.

Jeg synes derfor at I skal fokusere på, at lære hinandens kroppe godt at kende, sørge for at du er tilpas våd og så ellers give det lidt tid og bevare modet - selvom det kan være frustrerende og svært!

Jeg håber, at mit svar hjælper lidt på det hele, og at I begge får mod til at give det lidt tid.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål