For stram?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
min kæreste og jeg har været sammen i lidt over et halvt år nu.
Vi ville rigtigt gerne have sex sammen.. Men problemet er... Han kan ikke få den ind, vi har prøvet 5-6 gange med et laaaaang forspil osv... Men det hjælper ikke.. Jeg ved virkelig ikke, hvad vi skal gøre..

Svar:
Kære pige på 15.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have nogle råd til, hvad dig og din kæreste skal gøre, når nu I gerne vil have sex med hinanden. Det er svært, at komme med et enkelt bud på, hvad I skal gøre, men nedenfor vil jeg komme med nogle bud på, hvad der formentlig kan hjælpe jer:
1) Du fortæller, at I har langt forspil med hinanden, inden I forsøger at have sex. Som I sikkert allerede ved, er det i sig selv en god måde at 'varme op' på, så I begge bliver tændte, inden I skal have sex. Udover forspillet, er det meget vigtigt at I begge føler jer klar til at have sex, og at I slapper godt af. Jeg gætter på, at det er første gang, du skal have sex, og så er det helt naturligt at være en smule nervøs. Nogle glæder sig til deres første gang og kan slet ikke vente med at komme igang med at have sex. Andre er nervøse for, om de kan finde ud af det, eller om det måske er noget, der gør ondt. Hos mange vil både nervøsiteten og glæden være der på samme tid. Hvis du er lidt nervøs, kan anspændtheden bevirke, at du kommer til at spænde i musklerne, og så bliver det svært for din kæreste at trænge ind i dig. Det kan ikke undgås, at du er lidt nervøs/spændt, men jeg tænker, du kan prøve at trække vejret dybt ned i maven. Det kan nemlig hjælpe til, at du bedre kan slappe af i dit underliv.
2) Selvom I meget gerne vil have sex, skal I måske aftale at I - for en periode - kun nusser med hinanden. I kan kysse, kæle og nusse alle de steder, som I hver især godt kan lide. På den måde fjerner I lidt jeres fokus fra selve sex'en. Det kan godt ske, det kan hjælpe, at I får tankerne lidt væk og nyder hinanden på alle de andre måder, som I kan være sammen på seksuelt.
3) Giv det tid - for jeg tror, at tiden kan hjælpe jer. Hvis I prøver noget andet i en periode, og dernæst forsøger jer lidt frem igen, tror jeg, det med tiden vil lykkes. Det kan nemlig også være et udtryk for, at du ikke er helt klar endnu, ikke kender fyren helt godt nok, eller blot har brug for at slappe mere af, end du har gjort det før. Hvis du tænker, at du har prøvet de råd, jeg kommer med, er det også en mulighed, at I køber glidecreme. Glidecreme er et smøremiddel, som kan bruges, når man skal have sex, hvis der er brug for ekstra smørelse. Du kan fx købe cremen på apoteket eller i Matas. Hvis du har lyst, kan du læse meget mere om glidecreme på sexliniens hjemmeside her.
Jeg håber du kan bruge mine tanker, og så er jeg sikker på, det nok skal lykkes for jer - kærlig hilsen Signe.