Stram

brevkassespørgsmål

Stram

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

jeg har en kæreste og vi har haft sex i godt og vel et år nu, uden problemer overhovdedet. Men nu er jeg begyndt at blive stram, så det kan gør ondt når han skal op i mig. jeg prøvede hvor vi havde sex om aften, jeg var stram, men ikke så jeg mærkede direkte smerte, om morgen ville vi så have sex igen, jeg var våd, faktisk meget, men da han prøvede at stikke pikken op gjorde det så ondt at jeg forbød ham det, det var nærmest første gang om igen, jeg sagde jeg gerne ville forsøge igen, så han tog en spytklat på hans pik og tjekkede at jeg stadig var våd  og begyndte hvor han tog pikken op lidt efter lidt i meget små skridt og til sidst gjorde det ikke ondt mere oG Vi kunne have sex. Jeg har aldrig opleve det så galt, men hvorfor er jeg ligepludselig mere stram end hvad jeg har været det sidste år?

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du undrer dig over at du pludselig er blevet mere stram end du plejer at være. Men det er faktisk helt normalt at det kan ændre sig ligesom resten af kroppen også hele tiden ser og føles forskelligt.

Jeg tænker at der kan være forskellige grunde til at du føler dig mere stram og tør når I har sex nu end tidligere. Det første jeg tænker på er om du mon er begyndt at bruge sæbe forneden når du er i bad? Hvis du gør det er det vigtigt at du bruger intimsæbe, da du ellers kan komme til at "tørre ud" og få kløe. Derudover kan det være en god ide at sove nøgen, at bruge bomuldstrusser som altid vaskes ved 60 grader og droppe intimbarbering. Der er måske nogle af disse råd du ikke har lyst til at følge, men ved at give mere luft til dine nedre dele, tror jeg du vil opleve at du er mindre tør. Derudover kan det være at I skal have et endnu længere forspil end I plejer at have. Forspil er udover meget dejligt også det der er med til at gøre én tændt og dermed våd. Du kan overveje at købe noget glidecreme som I kan bruge når I har sex. Det kan købes på apoteket, i matas og i forskellige dagligbrugser.

Hvis det er noget der bliver ved med at fylde meget for dig og du synes at du bliver ved med at være meget stram, så synes jeg at du skal snakke med din læge. Din læge kan undersøge dig og give dig nogle råd og forklaringer på hvad grunden kan være og måske til hvordan det kan behandles.

Derudover har jeg tidligere svaret på et lignende spørgsmål som du måske kan finde noget inspiration ved. Du kan læse svaret HER:

Jeg håber det snart løser sig.

Venlig hilsen Marianne