Stort problem, hjælp mig !!!!!!

brevkassespørgsmål

Stort problem, hjælp mig !!!!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Cyberhus! Jeg skriver herind, fordi jeg har et stort problem som plager mig sindsygt meget!!! Jeg håber det er den rigtige brevkasse at skrive det her til. Der er mange spørgsmål og jeg forklarer og fortæller en masse så, jeg håber i/du forstår og kan hjælpe mig på vej til at se de ting lysere og måske finde en løsning. Altså jeg er en pige på 15, der onanerede lidt da jeg var 12-13 år. Jeg fandt en metode der var dejlig, og derfor gjorde jeg det en gang imellem, og fik så også (tror jeg) ofte orgasme! Jeg var jo også lidt mindre på det tidspunkt så jeg tænkte ikke så meget over hvad jeg ligesom foretog mig, jeg synes jo bare det var en dejlig følelse og ja. Og først var der intet problem ved det og jeg havde det fint med det, men efterhånden kunne jeg mærke at jeg havde en form for tissetrang bagefter, og den blev ved i flere uger/måneder. Jeg sagde til min mor at jeg havde fået en irreterende tissetrang, men jeg sagde jo selvfølgelig ikke hvor jeg tror det måske kom fra. Så jeg kom til lægen og han konstateret at der var tale om en mini blærebetændelse. Jeg fik medicin og alt var fint. Efter den tid stoppede jeg så også med at onanere og begyndte langsomt også at synes at jeg følte mig klam og dum med det. Men der var 1 -2 gange hvor man blev "fristet" til onanien eller hvad man siger også startede den der tissetrangs følelse om igen. Derfor begyndte jeg også at blive bange for at onanere eller ved et uheld få orgasme fordi så ville den følelse (tissetrangen) jo nok komme igen!!!!! Den følelse har været der i flere måneder nu uden jeg har onaneret eller fået orgasme og den går ikke væk. Oftest når jeg er ude mærker jeg mindre til det, men når jeg er derhjemme tænker jeg tit på den tissetrang der og så på det med onanien også bliver det hele bare værre og værre. Jeg prøver ligesom at glemme de ting men lige for tiden tænker jeg meget på det, og jeg kan mærke hvordan mine hverdage bliver ødelagt fordi jeg er sur og ked af det pågrund af det og fordi der er ingen jeg kan sige det til, ingen overhovedet i det, det er et svært emne at tale med nogen om. Her for nogle dage siden læste jeg så nået og blev lidt hvad siger man "tændt" og kunne så nærmest ikke undgå en orgasme, så jeg begyndte at græde og ville jo slet ikke have det, og ligesom blive tændt og onanere.! Jeg vil jo ikke, men det er som om ens hjerne og krop slår fra og siger at hvis jeg bliver lidt tændt der, så skal jeg bare have det. Og jeg vil jo ikke, jeg får det jo SÅ dårligt med mig selv bagefter. Men ihvertfald fik jeg den der stærke tissetrang bagefter, og nu føler jeg at jeg kan mærke den tissetrang endnu tydligere end før!!!!!! Hvad er der med min krop og underliv og hvad skal jeg gøre!!????? Er så bange og ked af det og føler at jeg er den mest forladte, klamme, åndsvage person i verden :-( Hvorfor skal alt det her fylde så meget og er jeg egentlig en normal pige og skal jeg være meget bekymret omkring allle de her ting????? Jeg vil jo bare gerne være en normal pige, og jeg fortryder meget at jeg i det hele taget onanerede da jeg var yngre og at jeg stadigvæk nogle få gange kan blive så let tændt og fristet!!!! Jeg føler noglegange at jeg ville dø, da der er ingen jeg kan snakke med det om og spørge om de på en eller anden måde har det på samme måde!!!!!!!!! :-( Har snakket lidt med min søster om nogle af tingene men føler stadig at jeg har det EKSTREMT dårligt med alt det her og at jeg er den eneste lille klump i verden der går med sådan et problem. Det skal lige siges at jeg har været til læge mange gange og fået urin testet, og taget forskellige prøver men intet resultat. Skal også snart til læge igen og vil bare så gerne komme til bunds i det og vide om min tissetrang har noget med orgasmen/onanien af gøre eller om det er noget andet det stammer fra!!!!!! Og jeg håber for alt i verden at det ikke er fra onanien/orgasmen det kommer fra, for ellers kan jeg jo slet ikke sige det til nogen eller snakke med nogen om det, heller ikke en læge!!!! Please hjælp mig og sig mig hvad jeg skal gøre!!!! For jeg er bange og frustreret og vil bare ønske at jeg kunne glemme det hele og bare være normal !!!!!!!!!!!! Håber i/du kan følge med og give mig nogle gode svar! vh - den sindsyg fortvivlede pige

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er fortvivlet, for det lyder til at fylde rigtig meget i dit liv. Det lyder som om du er bange for, at det har en sammenhæng med at du fik blærebetændelse og du føler tissetrangen. Jeg kan også godt forstå du kan kæde det sammen, men det er en tilfældighed, for orgasme fører ikke til betændelse.

Du kan f.eks. have fået blærebetændelse ved, at få træk, sidde på en kold sten, sidde på toilettet for længe, eller på mange andre måder. Du kan også godt have fået det via onani, hvis du havde beskidte fingre, eller har stukket andre ting op i din skede, som har haft bakterier på sig. Men som udgangspunkt er det ikke fordi du har onaneret, du føler din tissetrang og fik blærebetændelse.

Jeg syntes også det er synd, du føler dig dum og klam når du har lyst til og når du onanere, for det er helt normalt. Der er utrolig mange piger og kvinder der onanere, de starter tit i starten af teenage årene, fordi man her begynder og få nogle hormoner i kroppen, der kan gøre en rigtig liderlig. Faktisk er det rigtig sundt for kroppen og onanere, da det kan få kroppen til at slappe helt af og dæmpe for ex. Stress symptomer og kurere spændingshovedpiner.

Men det lyder da irriterende du skal løbe rundt med den tissetrang, især når det ødelægger din dag. Så jeg håber da lægen snart finder frem til, hvad der kan være galt. Jeg tror det kunne være rigtig godt for dig, hvis du forklarer din læge alle dine tanker om hvorfor du har det, også det der handler om onani. For så kan han bedre sætte sig ind i hvad du oplever og finde frem til hvad der lige kan hjælpe dig med, at komme af med din tissetrang.

Jeg kan godt forstå du kan føle, at du ikke kan snakke med din læge om det, for mange ser det som et tabu at onanere. Men sandheden er at snart alle gør det og det ved din læge godt. Faktisk er din læge vandt til sådan nogle samtaler og har prøvet det rigtig tit, man hører bare ikke om det fordi, at folk snakker ikke om sådan nogle private ting.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw