For stor, hjælp!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa, dig derude :) Jeg er en dreng på 16, og har et problem. Jeg ved godt, at mange drenge klager over at de har en lille penis, men hvor jeg derimod har en for stor. Jeg har læst mig frem til ,at gennemsnits størrelsen er 13-18 cm i DK, men min er så langt over. Den er nemlig, 25 cm. Jeg har en kæreste, som jeg har haft samleje med et par gange med, men hun kan ikke holde til det, da den er for stor. Hun klager en del over smerten, så vi må bare straks holde inde. Og det kan være virkelig irriterende nogle gange. (Ved ikke om det hjælper, men jeg er fra mellemøstisk baggrund, så jeg ved ikke om det normalt at have så store dernede?) Så spørgsmålet er: Hvad kan jeg gøre noget for at formindske den, hvis det muligt?

Svar:
Hej med dig
Ja, det er et interessant spørgsmål, som jeg vil prøve at give dig et svar til.
Det du har læst dig frem til er gennemsnitsstørrelsen på en penis, men i virkeligheden kan størrelserne være i alle mulige størrelser. Lidt ligesom du oplever at din er langt større end gennemsnittet, men det er trods alt helt normalt at have den størrelse man nu engang er født med.
Det har intet at gøre med hvor man kommer fra i verden, men derimod hvordan din krop er opbygget.
Og nu helt konkret til dit spørgsmål om samleje med din kæreste.
Det kan jeg godt forstå er et problem for jer, for sex er en dejlig ting at have sammen, men jeg har et par ideer til dig, som måske kan være med til at hjælpe dig og din kæreste.
1. Med en stor penis kræver det, at du bruger ekstra med tid på at gøre din kæreste opstemt/liderlig, for ved at være det, er der en større mulighed for at hun slapper mere af, og dermed løsner lidt op i hendes underliv.
2. Når man dyrker sex, kan der nemlig bliver lidt tørt på kønsorganerne og dermed kan ens penis have sværere ved at komme op i ens kæreste. Brug evt. glidecreme for at gøre din penis mere glidende.
3. Den rette sex-stilling! Det er vigtigt med en stor pik at man finder en rigtig stilling. Ved nogle stillinger trænger penis længere op end ved andre stillinger, så prøv jer frem og se om der er nogle stillinger som I synes er bedre end andre. Prøv evt. at dyrke sex i badet. Den varme temperatur kan også være med til at hjælpe.
Det er muligt at få lavet en penisreduktion, altså en tur til lægen og få en operation hvor noget bliver skåret af. Jeg synes ikke at det er en mulighed du skal overveje lige nu, for du er stadig ret ung, og jeg ville give mig selv lidt tid til at lære min penis at kende, hvis jeg var dig. Men muligheden er der.
Det var ihvertfald et par tanker fra mig, som jeg håber at I kan bruge. Og senere i dit liv, vil du formentlig kommer til at holde rigtig meget af din penisstørrelse.
Mvh
Casper