Stor hemmelighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej:) Jeg har lige haft en veninde(som ikke går på min skole) på besøg som er blevet kærester med en fyr fra min skole og jeg må ikke sige det videre til nogen hvilket er virkelig svært! Jeg ved virkelig personlige ting om ham nu og har set virkelig personlige billeder af ham... Jeg er bange for at se ham i øjnene da han godt ved at jeg var der... Jeg er vildt bange for at han ændrer sit syn på mig eller kontakter mig eller noget, det startede jo helt uskyldigt men da hun fandt målebåndet frem blev det måske for meget... aner ikke hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej
Så er det jo godt at du skriver her og spørger.
Det er ret svært at komme med at svar, når jeg ikke ved hvad det præcist handler om, men jeg vil forsøge at komme med et svar alligevel, som jeg håber at du kan bruge. Og der er 2 ting, som der kunne være muligheder at gøre.
1. Min første tanke er, at du nok bliver nødt til at sætte grænser overfor din veninde. Det vil sige at du bliver nødt til at fortælle hende hvad du har lyst til at høre, og hvad du IKKE har lyst til at høre. Der er jo også grænser for hvor meget man behøver at høre om andres kæreste-forhold.
Ved at du sætter de grænser, så undgår du også at komme i en ubehagelig situation, hvor du føler at du lige pludselig ved mere end du behøver. Og det kan jo være ubehageligt at gå rundt og vide ting om andre, som er så personlige.
2. Jeg ved ikke om den fyr fra din skole er din ven, men hvis du frygter at det kan blive til en stor sag hvis du ikke gør noget, så kunne det måske være smart at tage en snak med den fyr. Specielt hvis der foregår ting bag hans ryg med billeder og målebånd. Det er rigtigt grænseoverskridende at blive udsat for, men det er ALDRIG for sent at forsøge at stoppe det. Ved at forsøge at være ærlig omrking det og forsøge at stoppe det, så vil din rolle pludselig blive ændret til noget mere positivt.
Jeg håber at du kunne bruge mine råd, for det er sikkert en ubehagelig situation at stå i.
Mvh
Casper