For stor?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg er en dreng på 15 år, og jeg har et lille problem (eller har jeg?). Min penis er på 27 centimeter og jeg ved ikke om det er en lidt for lang størrelse, da jeg aldrig har haft fysisk sammenleg før og derfor ikke er blevet "guidet". Burde jeg være bekymret og hvor lang er en normal penis for en 15 årig? Og hvis den nu er for lang, hvad kan jeg så gøre, for jeg er meget utilfreds med tanken om at få den forkortet hvis det overhovedet er muligt.
- Ronni

Svar:
Hej Ronni
Der er som udgangspunkt ikke noget der er hverken for langt eller for kort, men det er helt rigtigt at din penis er ret lang i forhold til den gennemsnitlige størrelse.
Jeg ved ikke hvor lang en gennemsnitlig 15 årig penis er, men for voksne mænd er gennemsnitslængden mellem 10-18 cm. Så 27 er pænt langt, men det vil så bare betyde at du under sex ikke vil kunne komme helt ind i pigen skede. Men det behøver ikke at betyde at du ikke kan have fantastisk sex eller at det ikke ikke vil være godt for din sexpartner.
Jeg kan godt forstå at du ikke er vild med tanken om at skulle have forkortet din penis og det vil jeg bestemt heller ikke anbefale, hvis det overhovedet er muligt.
Så jeg tænker at du skal tage det stille og roligt og vente til du har gjort dig nogle erfaringer omkring sex. Lige meget om den er kort, lang tyk eller tynd så handler det om at bruge penissen på den bedst mulige måde. Så kan sex være fantastsik lige meget om man har en der er stor eller lille.
Mange hilsner
Niels-Christian