For stor?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej,
Jeg har på det sidste haft et rigtig træls problem. Jeg er simpelthen bange for at min penis er for lang og er den såkaldte ''blyant''. Jeg har ikke lyst til at den er for lang og for tynd. Den er 15 cm i stiv tilstand og har ikke målt omkredsen. Hvad er gennemsnittet? Er det normalt? Kan jeg på en måde undgå at den vokser yderligere i længden men i tykkelsen istedet?
Mvh

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan med det samme berolige dig. 15 cm er fuldstændig normalt.
En fuldt udvokset penis er i gennemsnittet 12-18 cm lang når den er stiv. Så din er lige præcis i midten af hvad der er normalt. Penis er først udvokset når man er ca. 21 år gammel, men det betyder ikke nødvendigvis at din penis kommer til at vokse i 8 år endnu. Nogle drenge udvikler sig hurtigt når de kommer i puberteten, og for andre sker det først når de er blevet ældre.
Måske er din penis allerede udvokset og præcis som den skal være...måske vokser den lidt endnu. Det korte af det lange er at det ikke er noget du som sådan er herre over og det er ikke noget du kan gøre noget ved. Du bliver bare nødt til at lade tiden gå og se hvordan hvordan den ender med at se ud når engang du er 20-21 år.
Men som sagt så er 15 cm fuldstændig normalt, så jeg tænker ikke du behøver bekymre dig. Og vigtigst af alt er at det der med størrelsen faktisk ikke betyder ret meget. Sex handler om meget mere end lige præcis størrelsen og de fleste er fuldstændig ligeglade med om den er et par cm større eller mindre.
Mange hilsner
Niels-Christian