Stiv Penis

brevkassespørgsmål

Stiv Penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej. Jeg er en dreng på 12 år. Jeg har et lille problem. Når min penis bliver stiv rejser den sig men men den bøjer ligesom ned af. Jeg ville bare lige høre om det er farligt eller om man kan gøre noget ved.

Svar:

Hej

Det er super godt at du skriver til Cyberhus og spørger! Her har du et svar:

Der er intet galt med din penis, og det er slet ikke farligt at den rejser sig og bøjer ned af. Der er 2 ting i mit svar til dig:

1.    Det er helt normalt at din penis bøjer. Alle drenges peniser ser forskellige ud og har forskellige former. Nogles peniser bøjer op af, nogle bøjer til højre, nogle bøjer til venstre og nogle bøjer ned ad. Alt dette er helt normalt, og det er ikke noget som gør dig anderledes. Når du bliver ældre og kommer til at se andres peniser, f.eks. i en svømmehal eller til idræt i skolen, så vil du se at alle peniser er helt forskellige, og at det faktisk er normalt.

2.   Du er 12 år, hvilket vil sige at du sikkert kun næsten lige er startet i puberteten. Så din penis er sikkert igang med at vokse. En penis vokser på drenge når de er i puberteten, det vil sige når de er imellem 13 år og 20 år. Så det du måske oplever er at din penis er igang med at vokse, og så er det igen helt normalt at den begynder at bøje.

Så det er hverken farligt eller noget du behøver ikke at gøre noget ved det, for det er helt naturligt for rigtigt mange drenge at penisen bøjer.

Jeg håber at du kan bruge mit svar!

Mvh

Casper