Standard: vild med dreng fra klassen
brevkassespørgsmål af
Den forvirrede pige
16 år
Hej brevkasse. Jeg tror jeg er forelsket i en dreng fra min klaasse og jeg går i 1.g. Han har flere gange kysset med min bf men det var før jeg started i klasse med ham. jeg tror måske også godt han kan lide mig altså jeg ved det ikke men vi får rigtig tit længerevarende øjenkontakt i timerne og ellers snakker vi ikke så meget sammen kun når vi er fulde men jeg overvejer lidt at sige det til ham men jeg er bange får hvis nu han ikke er vild med mig bliver det meget akavet de næste 3 år i gymnasiet når vi går i klasse sammen så kan ikke finde ud af om jeg skal sige det. Og hvis jeg vil sige det skal det bare være til en fest altså ikke sådan henne i skolen.
kh Den forvirrede pige

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om du er "hårdt ramt" af den her fyr. Og ud fra det du fortæller med øjenkontakten lyder det også som om han er ret interesseret i dig.
Selvfølgelig er der en risiko for at han ikke deler de samme følelser for dig, som du gør for ham. Men sådan er livet. Når det kommer til relationer mellem mennesker, følelser og kærlighed så er man bare nødt til at tage en chance ind imellem.
Så hvis du kan mærke at du er forelsket, og hvis du vil være sikker på at kærligheden får en chance...så må du hoppe ud i det og sige det lige ud.
Selvfølgelig kan det risikere at blive akavet, hvis han ikke er vild med dig. Men ikke i tre år. Det vil blive akavet et stykke tid, og så vil i lige så stille komme videre begge to. Men prøv at flytte fokus over på hvad du kan "vinde". En forelskelse, kærlighed og en skøn kæreste måske.
For mig at se er der meget mere at vinde end der er at tabe.
Hvis du hopper ud i det og spørger, så tænker jeg ikke det er så afgørende om du lige gør det til en fest, på skolen eller et helt tredje sted. Jeg tænker det er vigtigt, at du selvfølgelig er alene med ham, så I har ro til at snakke.
Hvis du gør det til en fest, så lad være med at gøre det, hvis I er fulde. Jeg ved godt at det ofte kan gøre det lidt lettere, hvis man har fået lidt at drikke. Men jeg har også talt med et hav af unge der desværre bagefter bliver meget i tvivl. For...sagde han nu ja, fordi han var fuld? Selvom det er sværere tror jeg det giver mest mening at snakke om den slags ting når man er helt klar i hovedet.
Håber du finder ud af det...og held og lykke med det.
Niels-Christian