Størrelse - Partner
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 16 år. Jeg bor ved mine forældre, og dyrker meget fodbold i min fritid. Men det der fylder allermest er min dejlige kæreste. Vi har været sammen i et år og nogle måneder nu, og vi har det super dejligt med hinanden. Vi sover sammen næsten hver weekend, og til dels røre vi altid vi hinanden. Problemet er så at når det kommer til at vi skal have sex bliver jeg utryg på en måde. Jeg er bange for at min penis er for lille, og om den i det hele taget er stiv nok? Jeg har havde en kæreste før min daværende kæreste, og vi nåede at dyrke sex. Eller prøvede på det i hvert fald. Da jeg havde fået kondomen på og var klar til at komme op i hende, gik det helt galt. Jeg kunne ikke ramme hendes hul og det gjorde mig usikker vil jeg tro, og mistede hurtigt den fulde stivhed i min penis. Det plager mig nok stadigvæk, da jeg er bange for det skal ske engang til. Men jeg er næsten sikker på jeg er kommet over det, og at det ikke er det der skylder det. Først vil jeg gerne vide hvad den normale længde er for en slap penis, og hvad den normale længde på en stiv penis er. Da jeg sidst prøvede at måle min var den 9 til 11 cm. stiv ( Det er måske lidt længe siden.) Jeg føler at dette er alt for lille for en 16 årige at være. Specielt når jeg går i bad efter træning med min venner, ser deres bare meget større ud end min. Ved ikke om det bare er min hjerne der spiller mig et pus eller hvordan. Det andet spørgsmål handler om stivhed på en penis. Jeg føler ikke min penis er stiv nok længere. Før i tiden blev den virkelig hård. Men nu føles det bare ikke sådan ( Igen ved jeg ikke om det bare er mig selv, der finder på det.) Har læst mange debatter rundt omkring herinde nu, og mange mener ikke at det er størrelsen men det du kan gøre med '' den '' i stedet. Hvis dette er tilfældet, kan en 16 årige dreng så godt søge læge og bede om Vigra? Jeg synes det lyder lidt voldsomt efter egen mening, men hvis det er det eneste jeg kan gøre, så er det jo det jeg må gøre. Jeg vil meget gerne høre fra jeg hurtigst mulig da dette plager mig dag ud og nat ind. Og da jeg specielt ikke vil miste min partner Pga. af dette problem, da jeg holder meget af hende. Mange hilsner fra den 16 årige dreng.

Svar:
Kære 16 årig dreng.
Tak fordi du skriver til Cyberhus.
Når jeg læser din mail kan jeg fornemme, at dit fokus er størrelsen på din penis og selve præstationen. Jeg kan fortælle dig at utrygheden forplanter sig ned til penis og at det er meget svært at holde rejsningen når man føler sig usikker.
Du skal have ros for at I bruger kondom. Hvis du har lyst kan I prøve at bruge tid på at kysse hinanden, røre og nusse, så du og din kæreste bliver ophidset og hun bliver våd i "hullet" og din penis bliver hård, så glider penis ind og du undgår at blive usikker på om du kan ramme (ellers kan du måske bede din kæreste om at føre din penis ind i hullet) Piger er indrettet således, hullet/skeden er formet til at modtage drengens penis. Hullet er eftergiveligt, så uanset om penis er stor, mellem eller lille, så passer den.
Svaret på om din penis er normal er ja, det er den. Der er ikke to penis der er ens. Nogle er tykke og korte andre er lange og tynde eller tykke og lange. Så når du kigger på de andre drenges penis er det normalt at sammenligne sin egen penis men de andres. Der er bare lige det, at penis kan godt være kort i slap tilstand og blive en del større i både længde og tykkelse. Jeg kunne godt ønske mig, at drenge/ mænd i almindelighed ville være glad for den penis de er udstyret med. Der er et ordsprog som hedder "det er ikke størrelsen, men gørelsen" altså ikke størrelsen men hvordan du bruger den.
Viagra er ikke for en dreng på 16 år, som du selv antyder. Jeg ville ønske at du kunne være tilfreds med den penis du har. Prøv evt. at kigge på og røre ved hinandens kroppe, så I bliver trygge ved det I mærker. Fortæl hinanden hvad I mærker og hvad der er dejligt.
Jeg håber, at jeg har ramt rigtigt i forhold til det du spurgte om. Hvis ikke, så skriv endelig igen.
Efterårsblæsende hilsner Mette