Størrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Jeg er en dreng på 13 år, min kæreste er begyndt at lægge op til sex - MEN min penis er 13 cm. til det har jeg 3 spørgsmål. Er der kondomer i den størrelser? Er det normalt at den er så lille ? Skal jeg være nervøs for at hun griner? ps. jeg er lidt overvægtig.

Svar:
Hej Med Dig.
Allerførst tak for dine spørgsmål til lystværelset.
Nu kan jeg læse at du er 13 år, så jeg vil lige for en god ordens skyld nævne, at den sexuelle lavalder er 15 år, hvilket betyder at man først må dyrke fuldbyrdet sex når man bliver 15 år. Man må gerne forberede sig og øve sig indtil da. Kæle, nusse, kigge og røre.
Som svar på dine spørgsmål:
Kondom størrelsen afhænger af penis tykkelsen, længden er mere eller mindre ligegyldig. Kondomerne findes i forskellige størrelser -small, medium, large. Man kan købe en pakke med forskellige størrelser (på apoteket), så man kan prøve sig frem, hvilken størrelse der passer bedst.
Du skriver at du er overvægtig og det kan godt være med til at penis syner lidt mindre end den i virkeligheden er. Men din penis er ikke lille, den er lige præcis som den skal være. Det allervigtigste er at du er glad for den som den er. Hvis du kan lide den og er stolt af den, vil det kunne give dig styrke, glæde og selvværd.
Så har jeg næsten svaret på dit tredie spørgsmål ovenfor. Jeg kan jo ikke vide om hun griner, men jeg ved, at når du er glad for dig, er det svære for andre at grine af dig. Hun kan lide dig og I er kærester, så hvorfor skulle hun grine af dig, kan jeg spørge dig tilbage!
Sommervarme hilsner Mette Mach