spørsmål om min penis og penis hår. hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej. er min penis for lille hvis den er 4 cm i slap og 6-7 cm i stiv?
Når vi for eksempel er i badet i skolen så kan jeg se at alle mine vænner har nogle der er over dobbel så store som min og det er helt vild pinligt.
målte den engang da jeg sad ned og det var den ikke engang 3 cm. min pik går ikke engang ud over min penis. er 1.76 cm høj og vejer 71 kg. er også omskåret fordi jeg er jøde, og kan det måske have noget med det at gøre?
har også et andet spørgsmål...
har mega meget penis hår rundet om, og ved ikke om jeg skal barbere dem? skal jeg vente eller hvad?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, du tænker over, om din penis er for lille, når nu du kan se, at dine venner i skolen har nogle der er dobbelt så store. Mange teenagedrenge tænker på, om størrelsen på deres penis er unormal eller normal. Derfor, er det også helt normalt, at du tænker over, hvordan du ser ud og om du skiller dig ud fra mængden. Drenge og mænds penisser er meget forskellige fra hinanden, både i farve, form og størrelse og også i slap og stiv tilstand. Som du også skriver, varierer det også i forhold til, hvor meget behåring, man har omkring penis og på selve skaftet. Det kan også have betydning, om man er forhudsomskåret eller ej. Det kan derfor være svært for mig, at sige om din penis er for lille eller ej. Din penis vil også ændre sig med alderen og du er først udvokset, som cirka 18-20 årig, du vil derfor sagtens kunne nå, at udvikle dig endnu mere. Hvis du har lyst, kan du læse meget mere om penisstørrelser på sexlinjens hjemmeside, som du finder her.
Det er også helt naturligt, at du tænker over, om du skal begynde at intimbarbere dig eller ej. Jeg kan ikke svare dig på, om du skal vente eller ej, for det er kun dig selv der ved, om det er det rigtige for dig? Hvis du tænker, du gerne vil igang, kan du både barbere dig med trimmer og med en skraber. Der er ikke nogle regler for, hvad der er bedst. Du skal vælge det, som passer dig bedst, og når det er din første gang, er det vigtigt, du er forsigtig. Hvis du vælger at bruge en skraber, er det vigtigt, at du sørger for at skraberen er ny og ren, at du bruger skum, og at du barberer et sted med et godt lys, så du kan se, hvad du gør. Der vil altid være en risiko for, at huden kommer til at rødme, bliver generet eller at du får røde knopper. Det kan ikke undgås, at huden bliver irriteret, eller du får et par rifter.
Hvis du ikke tænker, det behøver at være nu, du skal igang med barbering, kan du også sagtens vente. Du skal gøre, hvad du selv synes er pænest eller mest naturligt for dig lige nu. Hvis du har lyst, kan du læse meget mere om intimbarbering og finde flere gode råd på linket her.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen Signe.