sprøjteorgamse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej cyberhus. jeg havde længe undret mig over om jeg tissede når jeg onaner og om alle gjorde det, og så læste jeg én havde skrevet det samme ind til jer, og så fik jeg svaret at det var sprøjteorgamse og jeg blev så ked af da jeg læste at jeg kunne få det når jeg havde sex for jeg synes det er så træls og når jeg engang skal have sex ved jeg allerede at jeg ikke vil kunne få mig selv til at sige det til min kæreste, jeg er rigtig flov over det. før glædede jeg mig til min første gang, nu tør jeg bare ikke, for tænk hvis jeg rigtig hurtigt for sprøjteorgasme, for det bliver jo vådt og det vil jo være akavet når man har sex og så er sengen pludselig våd og det ville være endnu mere pinligt hvis jeg skal ligge håndklæder under os når vi har sex. jeg er virkelig ked af det, kan man ikke gøre noget så man ikke får det?:'(

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå din fortvivlelse, sprøjterorgasmer er ikke kun nydelse, men også våde pletter på sengen eller håndklæder med i seng hvis man ikke gider skifte sengetøj. Men det er ikke noget at være flov over. Du kan opnå en orgasme, som blade til kvinder skriver artikler om. Artikler med fif til hvordan man gør (for det meste hvordan ens partner gør), hvis man ønsker at få en sprøjteorgasme. Du kan noget som mange kvinder drømmer om.
Dermed ikke sagt, at det kun er positivt at få sprøjteorgasmer, som sagt er der praktiske ting, at forholde sig til, som f.eks. vådt sengetøj eller håndklæder. Og hvis man meget let for sprøjteorgasmer, så kan det være frustrende for nogle piger/kvinder, hvis det ikke er til at styre.
Jeg synes at det er ærgeligt, at du har mistet den forventningsfulde glæde til din første gang, grundet din evne til at få sprøjteorgasme. Det er især ærgeligt, da jeg ved, at mange drenge/mænd faktisk finder det frækt, når de er sammen med en pige/kvinde der får en sprøjteorgasme. Så jeg tænker det er en god ide, at være ærlig omkring dine sprøjteorgasmer, når du finder en kæreste, som du gerne vil have din første sex med. Både for at se hvad han tænker omkring sprøjteorgasmer og for, at forberede ham på, hvad han kan komme til at opleve.
I forhold til dit ønske om, at undgå sprøjteorgasmer, kan jeg desværre ikke kunnet finde noget klart svar på. Det er en problematik, som er ny  for sexologiske fagpersoner, derfor er der ikke meget erfaring med, hvad man kan gøre. Jeg fandt dog dette:
http://tanjagluckstadt.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=127&Itemid=29
Der er et link til sexstillinger i det link jeg har sat ind. Sexstillinglinken virker desværre ikke. Fandt derfor dette link.
http://www.oestrogen.dk/Kaerlighed-og-Erotik/Kaerlighed-og-Erotik/12689.aspx
Lidt om g-punktet:
http://tanjagluckstadt.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=2
Jeg håber du kan bruge mit svar og en dag kan få det bedre med dine sprøjteorgasmer.
Venlig hilsen Lisa.