Sprøjter når jeg kommer
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Jeg undrer mig over hvorfor jeg sprøjter når jeg kommer. Er det normalt?
Der kommer rigeligt med klar væske, der ikke rigtigt lugter men er meget
irriterende da det gennemvæder lagenerne. Hvad skal jeg gøre, det er meget
forstyrrende for mit sexliv.

Svar:
,Hej med dig
Først og fremmest vil jeg sige, at du er heldig med, at du kan få en orgasme, når du har sex. Mange kvinder har utrolig svært ved at få det, og derfor er der nok mange, der vil misunde dig. Jeg kan dog godt forstå, at det ikke udelukkende er en fed oplevelse, da det giver en del problemer med våde lagner og lignende efterfølgende. Men jeg har nogle ideer til noget, du kan prøve.
En kvinde kan få to former for orgasme - en klitorisorgasme og en sprøjteorgasme. Det er en sprøjteorgasme, du oplever at få, når du sprøjter med en klar væske, og det er helt normalt. Dog er det kun ca. 15% af alle kvinder, der oplever at få det, og jeg tror ikke, alle er i stand til at få sådan en. Derfor skal du være glad for, at du kan, da mange mænd synes, det er frækt, og da nogle kvinder også siger, at sprøjteorgasmen opleves som værende mere kraftig end klitorisorgasmen.
Du oplever at få en sprøjteorgasme, fordi dit g-punkt oppe i skeden bliver stimuleret, og den væske, der kommer, kommer ud af to små huller, der sidder ved skedeåbningen. Hvis du skal undgå at få en sprøjteorgasme, skal du derfor undgå, at dit g-punkt bliver stimuleret. Dette kan du gøre ved ikke at have sex, hvor penis kommer ind i skeden, men i stedet prøve nogle andre ting. Her kan fyren måske i stedet røre ved din klitoris, så du oplever at få en klitorisorgasme i stedet for en sprøjteorgasme. Ellers kan du måske prøve at lægge mærke til hvilke stillinger, der får dig til at få sprøjteorgasmer og så måske prøve at undgå dem eller prøve nogle andre stillinger. For eksempel skulle stillinger bagfra især stimulere g-punktet, så dem kunne du måske prøve at undgå for en stund og se, om det ændrer noget.
Som jeg først nævnte, har mange kvinder svært ved at en orgasme. Dette kan være fordi, de har svært ved at slappe af, lukke af for tankerne, slippe kontrollen og være tilstede i nuet og nyde sexen. Så derfor må du være rigtig god til det, hvilket er en god ting. Men hvis du vil undgå at få en orgasme, kan du måske prøve at gøre det modsatte, altså forsøge at være mere bevidst om, hvad du laver. Jeg ved ikke, om det er et godt råd at give, da jeg synes, det er fantastisk, at du bare kan nyde det og slappe af. Men du kan da prøve at se, om det virker for dig.
Til sidst har jeg en sidste ide til noget, du kan prøve. Når du skal have sex, kan du ligge en masse håndklæder i sengen. Det er selvfølgelig besværligt og måske ikke så behageligt, men så undgår du i det mindste de gennemblødte lagner og den våde seng. Du kunne også nogle gange have sex nogle steder, hvor det ikke gør noget, at det bliver vådt, for eksempel i badet.
Jeg håber, du finder noget, der virker, så du kan nyde sex uden at skulle bekymre dig de våde lagner. Ellers håber jeg, at du med tiden lærer at leve med og acceptere, at det er sådan, din krop er. Husk på, at mange kvinder sikkert misunder dig for det.
Med venlig hilsen Ditte