spermen løber ud ..
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej (; Jeg har fået sat en p-ring op for en lille uges tid siden nu .. &' hver gang mig og min kæreste har haft sex løber spermen ud af skeden igen, når han trækker sig ud .. Og det har vi undret os meget over .. Er det P-ringen der gør det ? Håber i kan hjælpe ..

Svar:
Kære pige 16 år
Tak for din henvendelse.
Det har ikke noget med p-ringen at gøre, det er helt naturligt at når din fyr kommer oppe i dig, skal det også ud igen. Nogle gange komme det ud i små mængder og andre gange kan det godt føles som en hel del, men spermen blir aldrig siddende oppe i livmoderen, det eneste der blir er en sædcelle eller to, hvis et æg er gået hen og blevet befrugtet.
Men hormonerne i p-ringen forandrer konsistensen af slimen i livmoderhalsen, så sædcellerne ikke trænger op i livmoderen. Det vil sige at du er beskyttet for at blive befrugtet.
Så det kan muligvis godt føles som om, at spermen kommer hurtigere end før.
Venlig Hilsen
Sascha