sperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en dreng på 13 - snart 14 som onanerer meget. næsten hver dag. først her for et par uger siden kom min aller første udløsning - men det var kun en MEGET lille klart sperm på størelse som en dråbe. sådan har det været siden. hvorfor kommer der ikke mere? kan det have noget at gøre med, at jeg onanerer hver dag?

Svar:
Hej med dig.
Først vil jeg gerne sige at du lige er kommet puberteten, så derfor er det ikke sikkert du producerer helt så meget sæd endnu. Du skriver også at du først for et par uger siden fik din første udløsning, som bare var en lille dråbe. Det er helt normalt at der i starten ikke kommer særlig meget sæd. Efterhånden som du bliver lidt ældre, vil du producere mere af det.
Når du skriver at du onanerer hver dag, tror jeg sagtens det kan have noget med det at gøre. Hvis du ”tømmer” dig selv for sæd hver dag, så vil der naturligt ikke komme så meget ud. Hvis du holder en pause på en uges tid, så er jeg sikker på at der vil komme lidt mere sæd ud.
Så jeg vil derfor råde dig til at du holder nogle pauser ind imellem, så du kan nå at producere mere sæd. Men du er som sagt kun lige begyndelsen af puberteten, så derfor er det helt naturligt at der ikke kommer så meget. Det skal nok komme med tiden.
De bedste hilsner Sine