Spørgsmål efter førstegangssex
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej.
Jeg havde for nylig sex for første gang. Bortset fra nogle sekunder, hvor det gjorde ret ondt, kunne jeg faktisk ikke mærke hans penis i mig.Den var af helt normal størrelse, men alligevel var det kun lige ved åbningen, jeg kunne sanse, der var noget derinde.
Er det normalt? Hvad kan jeg gøre for mere nydelse? Er det blot fordi, det var min første gnag?
Derudover faldt han ud af mig flere gange. Hvordan forhindrer man det? Er det fordi, jeg ikke var våd nok? Hvordan forbliver man våd?
Med venlig hilsen,
Løven

Svar:
Kære Løve
Der er rigtig mange, der går rundt med de samme spørgsmål som dig efter den første gang. Derfor er det bare rigtig godt, at du skriver herind for at få nogle svar.
Først og fremmest spørger du, om det er normalt ikke rigtig at kunne mærke penis inde i sig. Du har helt ret i, at man ved skedeåbningen er allermest følsom som pige. Faktisk er vi ikke følsomme oppe i skeden pånær nogle få punkter. Derfor er det faktisk helt normalt, at du kun har kunnet mærke noget, når penis har trængt op i dig, og altså ikke kun fordi, det er din første gang eller størrelsen på penis. Som du spørger om, hvad skal man så gøre for at få mere nydelse?
Det er altid en god ide at udforske kroppen. På ens krop er der mange intime punkter, som føles så dejlige, at blive rørt ved. Du har måske hørt om g-punktet, der sidder et par centimetre oppe i skeden. Fyren kan finde punktet med sin finger ved at lave en "kom-her" bevægelse oppe i dig. Med lidt øvelse kan penis også ramme punktet - det kan være en god ide, hvis du ligger et par puder ind under numsen, så du ligger lidt højt forneden. Når penis rammer skråt ind, er der en chance for, at ramme punktet. Derudover er klitoris et dejligt sted at blive rørt ved under sex. I kan øve jer i nogle stillinger, hvor enten fyren eller dig kan røre din klitoris samtidig med at I har sex. Det forstærker følelsen. Faktisk får man også mere nydelse, hvis man husker at bruge hele kroppen under sex: Kys på halsen, på munden, rør hinandens rygge, arme, ben osv. Sex udvikler sig og bliver kun bedre og bedre, når man finder ud af, hvad hinanden kan lide, og hvad der føles godt. Så mit bedste råd er simpelthen at prøve jer frem med en masse forskelligt og gå på opdagelse i hinandens kroppe og jeres egne.
For det andet skriver du, at fyren faldt ud af dig flere gange. Jeg tror bestemt ikke, at det er fordi, at du ikke var våd nok. Nogle gange kan penis faktisk nemt smutte ud, hvis pigen er rigtig våd. Hvis du ikke havde været våd, ville han ikke have kunnet komme op i dig. Så det skal du ikke gå at være bekymret for, at du ikke var. Det sker for de fleste, at den engang imellem under samlejet ryger ud. Hvordan man kan undgå at penis ryger ud er også et spørgsmål om øvelse. Jeg er sikker på, at I med tiden finder nogle stillinger, hvor penis nok skal blive oppe. Jeg tænker også, at allerede næste gang du har sex igen, vil du føle dig meget mere klar end første gang.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ønsker dig held og lykke med at udforske den helt nye verden.
Venlig hilsen Mette