Spørgsmål...
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Jeg har lige et spørgsmål, det er nok lidt underligt, men jeg har tænkt meget over det. Hvis en dreng slog skridet rigtigt meget, det gør selvførgelig ondt, men kan de skade skridet så meget, at de ikke kan få stivert mere, eller få børn senere i deres liv??? Tak på forhånd!:)

Svar:
Hejsa!
Det er slet ikke et underligt spørgsmål du stiller! Jeg tror mange drenge også vil være intersseret i svaret. Jeg har søgt lidt rundt på internettet og dette er hvad jeg har fundet ud af:
En pik kan faktisk godt på en måde "brække" og hvis det sker skal den opereres. Under sådan en operation kan det ske at pikken mister lidt følsomhed, men de fleste kan få stiv pik igen efter operatonen, når smerterne er væk igen.
MEN MEN! Det sker næsten aldrig at en pik "brækker" når den er slap, men for det meste når den er stiv og bliver bøjet for hurtigt (Og det er ikke så tit det sker, at en pik bliver bøjet for hurtigt)
Så mit svar er: Drengen er utrolig uheldig hvis han mister evnen til at få stiv pik, efter et slag i skridtet! Chancen for dét er altså meget lille!
For at et slag i skridtet skal kunne ødelægge muligheden for at lave børn senere i livet, skal testiklerne knuses (testiklerne er de hårde "sten", der ligger inde i pungen på drengen). Det er nemlig testiklerne som laver sæden, og det er jo sædcellerne der kan gøre en pige gravid.
Men faktisk er det så smart at testiklen ikke ligger fast i pungen, så den vil flytte sig, hvis den fik et slag, og det gør det meget, meget svært at knuse den. Og oven i alt dette, er en testikel ret robust.
Så chancen for at en dreng, der bliver slået/sparket i skridtet ikke kan få børn senere i livet, er meget lille!
Jeg håber det var svar nok. Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.
Mange hilsner fra Louise