sove nøgen

brevkassespørgsmål

sove nøgen

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

hej jeg er en dreng på 13 der længe har haft lyst til at sove nøgen men ved ikke om jeg tør da det er mine forældre der vækker mig og hvis de så opdager det osv. synes også det vil være ret pinligt da jeg har en lille pik. hvad skal jeg gøre????? hjæææælllllllpppppppppp hilsen 13 årig dreng

Svar:

Hej med dig.

Super du spørger og måske kan jeg hjælpe lidt...
Det er helt normalt, at du synes det er ret pinligt hvis dine forældre skulle se dig nøgen. Det er helt naturligt, og mange unge som er på vej ind i puberteten bliver forlegne, generte, pinlige, nysgerrige, overvældet af de fysiske og psykiske ting der sker med kroppen og psyken.

Men prøv at huske på at dine forældre har puslet og plejet dig da du var lille og husk på at dine forældre også en gang har været i overgangen fra at være barn til voksen. Måske kunne det være en ide for dig, at høre hvordan dine forældre oplevede det. Og du kan måske fortælle dem om din usikkerhed og dine tanker. De har sikkert også oplevet situationer som de synes var pinlige? Måske vil de dele det med dig, måske I får taget hul på en snak om pubertet og det der sker i denne periode.

Din krop er i gang med at udvikle sig. Din krop, dine lemmer, din pik, skægvækst, behåring, musker mm vokser i hele din teenagertid. Prøv at lægge mærke hvad der sker med dig, uden at bedømme størrelse.

Du er god nok nøjagtigt som du er, og det tror jeg, at jeg deler med dine forældre. Du er deres kærlighed og jeg vil vædde på at de elsker dig nøjagtigt som du er!

Der er ikke noget unaturligt i at du har lyst til at sove nøgen. Det er dejligt at mærke lagen og dynebetræk på den nøgne krop. Måske kunne du starte med at sove i nattrøje og underbukser, senere med bar overkrop og natbukser. Måske natbukser uden underbukser.

Allerbedste hilsner Mette.