Snave/Tungekys
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Først og fremmest vil jeg sige, at i har en rigtig god side - Jeg har fået svaret på en masse spørgsmål! Stor ros til jer. Nu til spørgsmålet: Det er fordi, jeg ved simpelthen ikke hvordan man snaver? Jeg har kun prøvet de der "tante" kys, men jeg er rigtig nervøs, når jeg skal prøve det... Går tit til fester, men er syyygt nervøs for det?! Har i nogen råd til hvordan man gør det?? Mvh. Philip

Svar:
Hej Philip.
Det er rigtig godt at høre, at du kan bruge vores hjemmeside til at finde svar på nogle problemer. Vi er glade for din ros.
Der er mange på din alder, der går og tænker over det der med at kysse med tungen - eller snave, som det også kaldes. Det er helt normalt, at man kan blive nervøs for, om man nu kan finde ud af det, når man endnu ikke har prøvet det. Du tænker sikkert også selv, at chancen for at du snart kommer til at snave med en anden er stor, når du tit går til fest.
For det første er der ikke en opskrift på, hvordan man tungekysser, men der er nogle ting, der kan være gode at vide, første gang man skal tungekysse med en anden person.
Det er altid en god ide at starte ud med normale kys, for at finde ud af om personen man kysser med har lyst til at tungekysse. Et kys bliver også bedre, hvis det bygges stille og roligt op. Hvis man begynder at skille sine læber lidt ad, når man kysser, er man klar til at gå videre. Man kan stille og roligt starte med at slikke personens læber lidt, og forsigtigt og blidt stikke tungespidsen ind i munden, på den man kysser med. Så kan tungespidserne lege lidt med hinanden, mens man indimellem kysser normalt. Man kan efterhånden prøve at bruge lidt mere af tungen. Det er vigtigt at huske på, at man ikke bare skal stikke hele sin tunge ned i halsen på den anden, da det ikke er særlig rart. Når man først er i gang, så kommer det helt naturligt, hvordan man skal gøre.
Hvis du har lyst til at øve dig på at kysse med din tunge inden dit første rigtige tungekys, så kan du fx øve dig på et stykke pålæg. Så kan du lade som om pålægget er en andens tunge, som din tunge skal lege med.
Så du skal ikke gå og være nervøs over, hvordan man tungekysser/snaver med en anden person. Der er ingen forkert måde at kysse på og alle kysser forskelligt. Hvis der er god kemi mellem jer, og I starter med at kysse normalt, så vil det komme helt naturligt for jer begge at bruge jeres tunger på et tidspunkt. Held og lykke med det hele.
Venlige hilsner Mette