Snav med pige?

brevkassespørgsmål

Snav med pige?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej. Jeg har en helt igennem fantastisk kæreste på 13 år. Vi har været sammen i 2 mdr, og vi har haft sex 2 gange. Han er bare så sød. Og så her i går var jeg sammen med min bedste veninde, og vi har et meget tæt forhold. Altså vi snaver, giver hinanden finger osv.. Og efter jeg kom hjem kom jeg til at tænke på om det er utroskab?

Svar:

Hej med dig.

Det lyder dejligt, at du har fundet dig en sød kæreste og føler, at han er fantatisk.

Jeg kan godt forstå, at du er lidt i tvivl om det du laver med veninden er utroskab, det er nemlig meget individuelt hvornår nogen mener noget er utroskab eller ej.

Selvom Politikens nudanske ordbog beskriver utroskab: 1) "som har et seksuelt forhold til en anden end sin ægtefælle, samlever eller kæreste", så er begrebet ved at udvikle sig til, at det er partnerne i det enkelte forhold der bestemmer hvilke handlinger som betegnes som utroskab. Begrebet er derfor ved at udvikle sig til, at handle om troskab til det enkelte parforholds regler og grænser.

Der er i dag meget debat om, hvad der er utroskab eller ej. I forhold til din situation, så er der nogle mennesker der mener, at det klart er utroskab, da sex høre parforholdet til, mens andre mener, at det er helt i orden, at deres kæreste har seksuelle oplevelser med veninderne eller andre piger, bare hun holder sig til piger. Og andre synes at det er utroskab selvom kæresten er helt med på, at der er noget mellem hans kæreste og hendes veninde.

Du kan prøve, at vende den rundt og tænke over hvordan du ville have det, hvis du fandt ud af, at din kæreste havde en seksuel relation med hans bedste ven, mens han er i et forhold med dig.

Selvom det ikke står direkte, så får jeg det indtryk, at din kæreste ikke ved hvilken relation du har til din veninde og derfor er der en risiko for, at du faktisk er ham utro. Det hele afhænger af, om din kæreste har noget imod, at du og din veninde er seksuelt sammen.

Hvordan finder du så ud af hvad din kæreste har det med det du og din veninde laver?
Den eneste måde, er at snakke med ham om det. Find ud af hvad han synes om utroskab og hvor hans grænser går.

Held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen Lisa.