snav
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej cyberhus! Jeg vik først og fremmest starte med at sige at jeg synes det er super fedt at man kan komme her med de problemer man nu har lidt svært ved i dagligdagen :-) og det er rart at snakke med nogen voksne som man ikke kender og ikke dømmer en på ens problem.. Men nu til mit spørgsmål :-) i ved sikkert at i teenager årene er der mange der begynder at udfolde sig seksuelt og at snave og kysse hinanden:-) mange af mine veninder snaver med deres kærester og vennerne på en sjov aften... Men jeg har aldrig snavet eller kysset nogen før. Og som i sikkert også kan høre på mange af pigerne der skriver ind betyder vennernes mening og et godt ry meget for en :-). Men eftersom jeg aldrig haar snavet eller kysset nogen før.. ( men det kommer jeg vel til på et tidspunkt) ved bare ikke hvordan man snaver? Og det er så pinligt hvis en dreng kommer hen til en og kysser og man så bare 'smider tungen' og det så slet ikke er sådan... Nå men tænkte på om i ikke ville forklare lidt om tungekys og hvordan man gør og nogen gode råd?:-) hilsen pigen som vil lære at snave godt :-) de fleste siger et forhold afhænger af det første snav :-)

Svar:
Hej med dig
Det er dejligt, at hører du kan bruge os:)
Jeg kan godt forstå du kan have den følelse inden i, at du syntes det er pinligt fordi du ikke ved hvad du skal gøre, hvis du pludselig står midt i det og skal kysse en dreng. Det må da heller ikke være særlig rart, at gå rundt og tænke over det hele tiden. Slet ikke hvis du måske går rundt og kan være bange, for hvis der kommer en dreng og vil kysse dig en dag.
Her på cyberhus har vi faktisk før haft lidt om hvordan man kysser, så jeg vil først og fremmest linke dig til de sider, ved at du trykker her og her. Der kan du læse lidt om nogle af, de forskellige kysse metoder der er. Noget som jeg tror også kan hjælpe dig, er hvis du øver dig lidt på din egen hånd og finder frem til, hvad du syntes virker dejligt at gøre. For du behøver ikke at kysse som alle andre, men i stedet finde din helt egen metode, som du syntes virker dejlig.
Noget som rigtig tit virker godt, er hvis du går stille frem og kysser kun med mund i starten og så lidt efter lidt begynder, at bruge mere og mere tunge, uden at du stikke tungen helt ned i halsen på den anden.
Men jeg syntes nu ikke du skal være så nervøs for det første kys, selvom hvis det er med en drømmedreng, for jeg mener ikke at forholdet afhænger af det første snav. Ikke hvis man er vild med hinanden, for så er det mange andre ting som er vigtigere. Med den fyr kunne du også øve dig i at kysse, så i begge bliver bedre til det. Ved at i snakker sammen om hvad i syntes var godt og hvad der var knapt så godt ved jeres kys.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw