Smitte
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Er der stor risiko for smitte, hvis min ven onanerer i et kondom uden at komme (hverken præ eller sæd), hvorefter jeg taget det på og kommer?

Svar:
Hej med dig.
Kondomer er lavet til at kun at blive brugt én gang og af den samme person. Når kondomet har været rullet ud, er det ikke meningen, det skal bruges igen - også selvom der ikke er kommet sæd i det. Hvis din ven onanerer i kondomet uden at komme, vil der alligevel næsten altid komme en lille bitte smule præsæd ud, og det er nok til at smitte, hvis du bagefter tager kondomet på. Mit råd til jer er derfor, at I IKKE deles om et kondom, uanset om der er kommet sæd i det eller ej.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Tanne