Slikke?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, mig og miN kæreste har været sammen i et år, og har haft sex. Han vil gøre alt for at tilfredsstille mig og vil Hele tiden slikke mig. Selvfølgelig er det dejligt men jeg får altid dårlig samvittighed når han går ned på mig, og jeg har ingen anelse om hvorfor, jeg giver også ham blowjob for at se om det hjælper meN det gør det bare ikke. Hvorfor får jeg dårlig samvittighed når han går ned på mig?
mvh c

Svar:
Kære du,
Hvor er det dejligt at høre at dig og din kæreste er glade for hinanden og gerne vil gøre hinanden glade! Jeg kan desværre ikke svare på hvorfor du får dårlig samvittighed når din kæreste slikker dig, men jeg vil dele nogle tanker med dig, som jeg håber du kan bruge.
Når du skriver at du nogle gange giver din kæreste blowjobs, for at se om det skulle hjælpe på din dårlige samvittighed, så tænker jeg om det måske handler om at du kan tænke at du får mere end du giver når I har sex? Helt generelt så synes jeg man skal gøre det man har lyst til i stedet for at gøre ting på grund af ens samvittighed når det kommer til sex. Det kan faktisk nogle gange mærkes om den anden i virkeligheden har lyst eller ej og det kan have betydning for hvor dejligt det er. Jeg siger hermed ikke, at det ikke har været dejligt for din kæreste når du har givet ham blowjobs, men jeg synes det er vigtigt at I begge kan lide det seksuelle I har sammen. Man skal ikke gøre noget fordi man synes man "skylder". Derfor er det vigtigt at du giver din kæreste blowjobs fordi du også har lyst til det. I den forbindelse, synes jeg det lyder til, at din kæreste også godt selv kan lide at slikke dig, da han gør det hele tiden. Måske synes han det er lige så dejligt som du gør?
Umiddelbart tror jeg du bliver nødt til at snakke med ham om dine tanker. Sådan nogle tanker kan nemlig godt påvirke hvor meget man så nyder at have sex, hvis man hele tiden får dårlig samvittighed. Måske kunne du være helt ærlig overfor ham og sige at du får dårlig samvittighed når han slikker dig, og at du ikke helt ved hvorfor. Du kan også spørge ham om han vælger at gøre det fordi han oprigtig gerne vil og selv synes det er skønt, eller om det er mest for din skyld og tilfredsstillelse. Nogle mænd synes det er enormt sexet at slikke en pige, så det kan sagtens være din kæreste synes det er lige så dejligt som du. Hvis han har det sådan og du får det at vide, så kan det være den dårlige samvittighed forsvinder med tiden, når du er blevet tryg ved at han faktisk, helt ærligt, nyder det.
Jeg ved godt at det kan være ret grænseoverskridende at skulle snakke med sin kæreste om sådan noget, men jeg tror det er den bedste måde at kunne komme til at nyde det i stedet for at få dårlig samvittighed over det.
Måske har du også lyst til og brug for at snakke om det med en anden, som ikke er din kæreste? Hvis du har det, så er du meget velkommen til at logge på 1-1chatten og snakke med en voksen rådgiver om det. Det kan være rart at snakke med en som ikke kender hverken dig eller din kæreste. Du finder chatten her.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og ellers er du velkommen til at skrive igen!
De bedste hilsner,
Astrid