Slap skede
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
jeg er en pige på 17 år som er bekymret for om jeg har en slap skede. For to uger siden var jeg til fest og havde sex med en. Da samlejet var igen og han skulle indføre sin pik ind spurgte han om den var inde. Er det normalt at en fyr ikke kan mærke om de er inde eller ej eller det fordi jeg har en slap sidde? Håber i har et svar. På forhånd tak

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du undrer dig og er lidt nervøs for om der skulle være noget galt.
Jeg kan ikke afvise at du har en slap skede, eller en slap bækkenbund som det nok nærmere handler om hvis det handler om noget fysiologisk med dig. Men først kunne jeg godt tænke mig at bringe et par andre muligheder i spil.
Hvis du har været helt vildt tændt og rigtig våd da du havde sex med ham her fyren kan det måske have føltes som om han ikke kunne mærke ret meget...ganske enkelt fordi der var så meget "smørrelse"
Du siger at du havde sex med ham her fyren til en fest. Derfor kommer jeg til at tænke på om han måske var mere eller mindre fuld? Hvis han var fuld kan følelsen for ham også godt være nedsat og derfor kunne han måske ikke rigtig mærke så meget?
En sidste mulighed jeg kunne komme på kunne være at han måske havde en forholdsvis lille pik. Det skal dog siges at den så nok skulle være meget lille, men muligheden er der selvfølgelig.
Det kan selvfølgelig også godt være at det handler om at du er slap som du siger. En "slap skede" handler oftest om at man har en slap bækkenbundsmuskulatur. Altså manglende muskelstyrke i de muskler der sidder i underlivet. Det er noget rigtig mange kvinder kan have problemer med på et eller andet tidspunkt i livet. Ofte i forbindelse med fødsler og i takt med at man bliver ældre. Men det er heller ikke unormalt at helt unge kan have problemer med bækkenbundsmuskulaturen.
Heldigvis er det et problem der kan gøres noget ved. Og for langt de fleste på en ret simpel måde. Bækkenbundsøvelser er kodeordet her. Altså øvelser der styrker musklerne i underlivet, og derved kan være med til at stramme skeden også.
Du kan læse mere om løs bækkenmuskulatur og endnu vigtigere om de øvelser der kan afhjælpe det her
Jeg synes du skal starte med at prøve de her øvelser af i en periode. Hvis du holder fast i øvelserne og og om nogle måneder stadig oplever at du er nervøs for om du "er slap" synes jeg du skal gå til din læge og få det tjekket.
Mange hilsner
Niels-Christian