slampert
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
har haft min første gang med en tøs for 2 uger siden men problemet var at da vi lå der kunne jeg ik få den op at stå efter lidt tid fik jeg den så tvunget til det men den døde igen efter 10 min så kunne jeg ikke mere (kom ik) den blev bare slap men mit problem er jeg har kun haft stiv pik 2 gange siden er nervøs og tør næsten ik være sammen med hende igen for hvad nu hvis det sker igen :/

Svar:
Hej dreng, 16 år,
Det lyder til at det du er blevet ramt af er god gammeldags præstationsangst. Og det er noget pokkers noget.
I sig selv er præstationsangst hverken farligt eller noget der er galt med kroppen. Det er psykisk. I det korte hele bliver du nervøs ved at skulle præstere og kan ikke få den op at stå.
Det der gør præstationsangst så pokkers, er at det er svært ikke at være nervøs næste gang, og så bliver risikoen for at det sker igen bare større.
Det lidt åndssvage, men meget ofte brugte råd er at lade være med at tænke på det, og kan du det skal det nok løse sig selv. Grunden til at jeg synes det er et dumt råd, er at det er pisse svært ikke at tænke på. Så what to do? Mit råd vil blive at lade der gå lidt tid før du og hende pigen er sammen igen, så du kan få oplevelsen lidt på afstand, og så prøve at rette fokus på at du godt kan. Se nogle nøgne damer på computeren, fantaser, eller hvad du nu ellers gør for normalt at få den op at stå, og se om ikke det kan hjælpe. Det skal ikke være et nu-skal-den-kraft-edeme projekt, men mere et hmm-hun-er-sgu-da-lige-til-at-snuppe-på-en-god-dag projekt. Lad være med at tving dig selv til noget, men tag det, når lysten er der.
Jeg håber det hjælper, ellers skriv herind igen. Det er noget der sker for rigtigt mange drenge/mænd. Unge som gamle.
Med Venlig Hilsen
-Sune