skeden

brevkassespørgsmål

skeden

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej er det ok at stikke en finger op i skeden selv hvor jeg kun er 12 år. har ikke gjordt det inu. for ved ikke helt om jeg må og om det kan meget ondt. Knus kram pigen

Svar:

Hej.

Ja det er helt ok at stikke dine fingrer op i din skede. Det hedder at onanere, og betyder at kærtegne sig selv, ved at røre kønsorganer og kroppen, så det føles dejligt. Det er en rigtig god måde at lære din egen krop og seksualitet at kende, så du ved hvordan du godt kan lide at blive rørt ved.

Hvis du går forsigtig til værks og er "våd", så gør det ikke ondt. Når du oplever lystfølelsen i dit køn og i din krop frigiver det eget smertestillende stof.

Gå du trygt igang med at udforske din krop og dit køn.

Med venlig hilsen

Mette Mach