Skamlæber og skedeåbening der sprækker

brevkassespørgsmål

Skamlæber og skedeåbening der sprækker

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej. Jeg har den seneste tid oplevet at mine skamlæber og skedeåbening sprækker, og begynder at svulme op. Hver gang det sker gør det ondt når jeg går og det begynder at kløe og svie meget, kan du give mig en ide om hvad dette kan være??,

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål til os i Cyberhus.

Jeg synes det kan tyde på, at du har skedesvamp (en svamp (candida svamp) som lever naturligt på vores slimhinder). Hvis ph-balancen i skeden forstyrres kan der komme ubalance som kan give infektion (din oplevelse af hævede kønslæber, sprækker i skedeåbningen, svie og kløe)

Årsagen til ubalancen kan skyldes: brug af alm sæbe, daglig brug af hygieinebind, stramtsiddende tøj, hormonbehandling, menstruation, graviditet, sukkersyge, svækket hormonsystem mm.

Jeg foreslår dig at du hurtigst muligt går til din egen læge og fortæller dine symptomer. Lægen kan diagnosticere og udskrive den rette medicin.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Sommerhilsner Mette.