Skamlæber

brevkassespørgsmål

Skamlæber

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej. Jeg er usikker på om mine skamlæber er normale? Der hænder ca. 2cm ud. Er ret pinlig over det!

Svar:

Hej pige, 18 år

Tak for dit spørgsmål.

Først og fremmest vil jeg fortælle dig at du er helt normal. Ligesom alt andet på vores kroppe ser kønslæberne forskellige ud fra kvinde til kvinde, og hos rigtig mange kvinder hænger de indre kønslæber udenfor de ydre. Det er helt almindeligt.

Billedet af kvinders køn som noget meget fast, glat og ens er en forestilling som stammer fra porno - og rigtig mange af de kvinder som optræder i porno er faktisk opereret for at se mere ens ud. Hos almindelige, ikke-opererede kvinder er der stor forskel på udseendet. Det er bare ikke noget vi lægger mærke til, fordi man jo skal ret tæt på for at kunne se den slags.

Hvis du gerne vil se at kvinders køn kan se meget forskellige ud så kan jeg anbefale dig at tage en tur forbi biblioteket og kigge i "Kvinde, kend din krop". Der er billeder af forskellige kvinders køn, med og uden hår, med og uden udhængende kønslæber - og en masse andet. Du kan også kigge forbi www.nickkarras.com. Nick Karras har fotograferet en masse forskellige kvinders køn og du kan se nogle af dem i galleriet på hjemmesiden.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Ellers må du endelig skrive igen.

De bedste hilsener,

Henriette.