Skal jeg tage ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Mig og min kæreste har været sammen i en måneds tid men ved ikke om det er det rigtige at gøre. Det er min fætter og han har pillet ved mig i søvne, men vi har fantastisk sex og er er der for mig. Hvad skal jeg gøre? Hilsen Josefine

Svar:
Hej Josefine.
Tak fordi du skriver til os i Cyberhus.
Jeg har en fornemmelse af, at jeg lige har svaret på din fætters henvendelse.
Jeg synes, som jeg også skrev i brevet til din fætter, at det er problematisk, at han i første omgang har voldtaget dig (det skriver han selv) og at I er fætter og kusine.
Jeg synes det er problematisk at han forgriber sig på dig imens du sov. Jeg mener at man er to om at dyrke sex og at det er en aftale med respekt, tillid og samarbejde. Det er et overgreb og i mine øjene er det meget grænseoverskridende det han har gjort.
Nu er I kærester og det er dig der allerbedst kan mærke om det er rigtigt eller forkert! Væsentligt er det ihvertfald at I får talt om hvordan jeres forhold er. At I får talt om respekt, grænser og deler jeres tanker om det.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du skrive ind igen.
Sommerhilsener Mette.