Skal jeg spørge?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hey cyberhus.
Jeg er en dreng på 12 år, der kom i puberteten som 9 årig. Jeg har onaneret ca. hver dag siden. Jeg har liget fundet mig en kæreste, som uheldig vis bor på sjælland (Bor på fyn). Vi begge er meget åbne over for sex, og andre ting. Jeg vil rigtig gerne have sex, og er ret sikker på at hun ogs gerne vil. Men så goglede jeg lidt på det.. Så fandt jeg ud af at det gør måske ondt på pige og have sex første gang! Og jeg vil rigtig gerne have at vi begge får en god oplevelse af det, så overvejer lidt om jeg skal gøre noget specialt på hende? Som fx. og slikke, som et forspil? Vi begge er meget modne af vores alder (Er fx. 1,75 høj, og meget klog, dvs. får over middel i en 8. klasses teste). Men så kommer vi til endu et problem. Hvordan spørg man hende om sex, uden at det bliver faking akavet? Og når vi ikk ka ses så tit, vil jeg ikk spilde chancen. Så Hvordan spørg jeg, og hvordan laver jeg det perfekte forspil?
VH. Den 12 årige dreng.

Svar:
Hej 12-årige dreng
Jeg kan godt forstå at du er nysgerrig og rigtig gerne vil have sex. Det er helt naturligt at ville det i din alder. Men når du nu spørger direkte i din overskrift...skal jeg spørge, så vil jeg svare dig lige så direkte og sige Nej, det synes jeg ikke at du skal.
Som sagt så er det helt naturligt at du har helt vildt lyst til sex, og særligt når du nu har fundet dig en super sød kæreste. Men der er bare meget stor forskel på fantasien om sex og så den virkelige verden, hvor sex de første gange godt kan være  akavet og svært.
Det er super godt at du er opmærksom på at det skal være en god oplevelse, og lige præcis derfor synes jeg også det vil være bedst at vente. For at sex skal være godt kræver det at man kender sin egen krop og endnu vigtigere sine egne grænser rigtig godt, og det er bare rigtig svært når man er 12...også selv om man er meget moden. Grunden til at det er så vigtigt er at man i virkeligheden let kan komme til at overskride sine egne eller den andens grænser og så er sex slet ikke så fedt og dejligt som det bør være. Når man er lidt ældre bliver man mere opmærksom på de her ting omkring både egne og andres grænser og derfor er jeg sikker på at sex vil blive en meget bedre oplevelse for både dig og din kæreste hvis I venter.
I Danmark er det sådan at gennemsnitsalderen for "den første gang" er 15½ år, og der er rigtig mange der først har sex når de er 16, 17, 18 år eller ældre. Det betyder ikke nødvendigvis at du og din kæreste skal vente indtil i er 15½ men det fortæller noget om hvad der er almindeligt og hvad langt de fleste gør.
Så mit råd til dig er at du skal nyde din kæreste men lige træde lidt på sex-bremsen til I begge er lidt ældre. Det er jeg sikker på det bliver meget meget bedre af.
Mange hilsner
Niels-Christian