Skal jeg miste interesse?
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej. Jeg håber ikke, at i tror, at mit brev er useriøst. Jeg mener det her alvorligt og håber, at i vil svare. Jeg har længe været vild med "Twilight"-serien (film og bog serie). Det betyder meget for mig, og jeg har nydt det rigtig meget. Men her for nylig blev jeg bare lidt ramt af noget i det. For hovedpersonen siger i 4. del, at det bedste i verden er at dyrke sex. Her er jeg ikke helt enig. For jo sex er da godt, men det er ikke den største nydelse, som et menneske kan opnå ifølge mig. Når jeg som single ikke har haft sex, er min verden da ikke brudt sammen. Også slog det mig: kan jeg godt synes godt om en serie, hvor jeg ikke er enig med hovedpersonen om, hvad det bedste i verden er? Det vil være ærgeligt at miste en ellers så god interesse. Jeg ved ikke, hvem jeg skal sige det her til.
Mvh
Trine

Svar:
Kære du.
Det er godt du skriver herind og jeg synes bestemt ikke dit brev er useriøst. Jeg kan godt sætte mig ind i din fascination af Twillight og jeg tror også at mange piger deler din interesse. Det fantastiske ved sådan en serie er netop, at man kan leve sig ind i et univers og nyde den fortælling der bliver skabt - vel vidende at noget måske er mere fantasi end virkelighed.
Du spørger om du kan synes godt om serien, selvom du er uenig med hovedpersonen i, at det bedste i verden er at dyrke sex. Mit svar til dig er klart JA! Du kan sagtens være fascineret af Twillight, selvom du ikke er enig med hovedpersonen. Jeg synes faktisk det er ret fint at du har din egen mening og at du, på trods af din fascination, også har din undren. Du begrunder din undren med, at du som single ikke har haft sex og at din verden ikke er brudt sammen af den grund. Det argument kan jeg sagtens følge dig i.
Til slut, tænker jeg at du måske kan overveje hvorfor du har det sådan og hvorfor er du uenig? Det at være uenig kan sagtens være en måde at lære sig selv bedre at kende - og man bliver ofte mere opmærksom på sine egne holdninger og værdier, når man møder nogle der mener noget andet end en selv. Måske du kan bruge din uenighed til at lære dig selv endnu bedre at kende?
Jeg håber du kan bruge mit svar :-)
De bedste hilsner Signe