SEXXXXXXXX
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 der er den her dreng i min klasse som jeg synes er vildt sød og jeg drømmer om ham jeg drømmer om vi har sex men problemet er at jeg 1) ikke tør spørger om han vil være kærester og 2 ) vis jeg spørg om han så vil "bat se nøgne " eller kysse også Hvidre men håber i vel hjælpe kh mig

Svar:
Hej med dig
Hvor lyder det dejligt, at der er en dreng i din klasse, som er så sød.
Du skriver, at du har drømt I har sex, men at du ikke tør spørge om I skal være kærester. Jeg tror der er mange der kender til det her med, at drømme om nogle om natten som man er vild med. Det er meget naturligt at få tanker om sex og blive mere nysgerrig på hvad det er i din alder, da der sker mange ting med kroppen - den begynder at udvikle sig. Men jeg tror også, at der er mange, der har tanker om hvordan det mon bliver den første gang, og måske er nervøse eller generte overfor den som de er vilde med, og derfor ikke tør spørge om man skal være kærester. Måske du kan genkende noget af det hos dig selv? Hvis du har det sådan, tænker jeg at det kan være en god ide at tage små skridt af gangen, ingen siger at I behøves at blive kærester lige om lidt. Det kan være rart, at sådanne ting sker i et roligt tempo, så man husker at have sig selv med.
Jeg tænker, at det fx kan være en mulighed, at I starter med at lære hinanden endnu bedre at kende, end I gør nu. Hvis du har lyst, kan du fx spørge, om han har lyst til at ses en dag efter skole, hvor I fx kunne gå en tur, se en film, spise is eller noget andet. På den måde kan I se hinanden lidt mere an, og hvis det stadig føles rart i maven, kunne du herefter tage skridtet videre, og spørge om han vil være din kæreste.
Ud fra det du skriver i dit brev, er jeg lidt i tvivl om du godt kunne tænke dig at have sex, eller derimod er nervøs for det, da du skriver det her med at være nøgen. Det er lidt uklart for mig om du faktisk godt kunne tænke dig at være nøgen med ham, eller slet ikke har lyst til det. Uanset hvad får jeg lyst til at skrive, at de fleste unge i Danmark har sex første gang, når de er omkring 16 år. Det er måske ældre end mange tror, da det for nogle kan være noget, der fylder rigtig meget i ens tanker nogle år før. Men jeg tænker, at det altid er en rigtig god ide, at starte stille og roligt ud. Det kan være rigtig rart, at det er noget man kan snakke om, så man er sikker på at begge har lyst og der ikke bliver overskredet nogle grænser. Sex er nemlig så intimt og det er derfor rigtig vigtigt at kende hinanden godt, da man kommer meget tæt på hinanden, og det er vigtigt at man er tryg i hinandens nærvær. At starte stille ud kan betyde at man fx "bare" starter med at prøve at kysse nogle gange - hvis man ikke har prøvet det før, kan det være en rigtig stor og ikke mindst fantastisk ting at opleve.
Jeg kommer til at tænke på, at der måske er gode chancer for at nogle af dine veninder også har haft lignende tanker om nogle drenge? Måske du kunne snakke med en af dem om det, og på den måde se om de har nogle gode råd. Det kan tit være rart at tale med nogle veninder om sådan nogle ting. Måske en af dem også har prøvet at drømme om en dreng om natten?
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive til os igen, både her i brevkassen men også i vores 1-1 chat. Jeg ønsker dig alt held og lykke med kærligheden herfra.
Bedste hilsner
Annika