sexualitet
brevkassespørgsmål af
anonym pige
17 år
Jeg kan ikke få orgasme når jeg har sex med mig selv, det er trist. Jeg er flov over at gøre mig på intime steder og min mor så det en dag hun kom ind for at sige godnat. Så blev hun meget vred. Jeg er så ked af det og hun har bedt mig komme og sige undskyld hver gang jeg har gjort det, for hun siger, at det skal "tilgives". Jeg føler mig meget forkert og jeg skammer mig over at have lyst og over, at jeg bliver våd.

Svar:
Kære annonyme pige,
Lad mig starte med at sige tak fordi du skriver ind til os, og at det er stærk gået at dig at turde åbne op og ville fortælle om din situation og tanker.
Ud fra hvad jeg læser, så ligger problemet i din mors reaktion.
Trist, flov, skamfuld
Som du selv siger, så har du jo lyst til det, og er våd, hvilket er fuldstændig naturligt.
Der er intet usundt eller skamfuldt i det du gør, tværtimod. Det er kun sundt at onanere og udforske ens seksualitet. Du lærer mere om dig selv om din krop, du frigiver stress, og du opnår nydelse og tilfredsstillelse.
Jeg håber at du har fået svar på dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål er du naturligvis velkommen til at skrive ind til os igen.
Med venlig hilsen,
Torben(Brevkasserådgiver)