Sexlyst til "bedsteven"
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus
Det er sådan jeg havde noget med min bedsteven, før jeg skulle på efterskole. Vi var på en måde kærester, jeg havde ikke lyst til at gøre det officielt, da jeg havde besluttet, jeg ikke ville have en kæreste før jeg skulle på efterskole, vi begyndte at kysse, nusse og dyrke sex mm. som normale kærster gør. Da jeg så startede på efterskole besluttede jeg vi kun skulle være bedstevenner, selvom jeg havde/har følelser for ham. Jeg kunne ikke holde tanken ud at jeg ikke kunne skrive særlig meget med ham i løbet af en dag og jeg kun kunne se ham hver 3 uge eller sådan. Vi har ikke set hinanden efter jeg begyndte på efterkskole. Jeg er bare bange for vi kommer til at dyrke sex igen, da jeg ikke vil give ham falskeforhåbninger om vi kunne blive kærester mens efterskoleopholdet er igang. Men problemet er bare jeg virkelig har lyst til ham. Er det forkert at dyrke sex med ham? Burde jeg at holde igen og sørge for der ikke sker noget? Udnytter jeg ham for sex, hvis jeg gør det? Altså jeg kan sygt godt lide ham. men jeg tror bare ikke det gør så ondt hvis man bare sige man er "bedstevenner".
Jeg viste ikke hvor jeg skulle sætte det her spørgsmål hen, men ellers må i  lige rykke det til en af de andre brevkasser ;)
Hilsen hende den fortvilede

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå ud fra dit brev, at du er vild med denne her fyr, men at i ikke kan være sammen, eftersom du er på efterskole. Det kan jeg godt se er rigtig irriterende og det ville ikke være rart, hvis det går ud over dit efterskoleophold, fordi du ville bruge tiden på at savne ham. Derudover kan jeg høre på dit brev, at han betyder meget for dig og du vil ikke såre ham ved at have sex med ham uden at ville være kærester med ham. Jeg synes det er rigtig stort af dig, at du skriver herind og jeg håber at mit svar vil hjælpe dig med en afklaring af, hvordan du skal håndtere denne her situation.
Du spørger om det er forkert at dyrke sex med din bedste ven og om du burde lade være. Når der er mange følelser involveret, vil sex ofte gøre forelskelsen stærkere både hos piger og drenge. Du nævner også, at i har haft sex før og at i på en måde var kærester. Derfor vil der være en risiko for at du kommer til at savne ham, mens du er på efterskole, selvom i omtaler jer som bedste venner. Følelser er ikke noget man kan slå fra og til og selvom du gerne vil have, at han kun skal være din bedste ven kan det være svært, når du har følelser for ham. Jeg vil ikke mene, at det er forkert af dig at have sex med ham, men jeg synes at du skal overveje de konsekvenser sex kan føre med sig. For jeg kan forstå, at du har mange følelser for ham og disse vil højst sandsynligt blive forstærket, hvis i begynder at have sex igen.
Du spørger også om du udnytter ham, hvis i har sex. Mit råd vil være at afklare ham med, at hvis i skal have sex, så er det ikke fordi i skal være kærester. Det er vigtigt, at han er med på dette og er okay med, at det ikke fører til et forhold. Ellers vil du kunne komme til at såre ham og det kan jeg forstå på dit brev, at du ikke er interesseret i. Mit råd vil være at fortælle ham hvordan du har det, men også at hvis i skal begynde at have sex igen er det ikke for at blive kærester. Derimod kan i se hvordan det går og beslutte om i skal fortsætte som bedste venner eller om i skal være kærester. Efterskoleopholdet ender også på et tidspunkt og så kan det være at i skal give forholdet en chance her.
Endnu en ting jeg bemærker gennem dit brev er, at hvis i kalder jer bedste venner vil det ikke gøre så ondt. Når man har de her stærke følelser for en dreng kan det være svært ikke at kunne se hinanden og tale sammen hver dag. Forelskelsen gør, at det eneste man har lyst til at bruge tid på og tale om er ham. Derfor vil det selvfølgelig påvirke dit efterskoleophold, hvis i finder ud af, at i skal være kærester. Men jeg tror derimod også, at det vil påvirke opholdet, hvis du begynder at have sex med ham, mens du er forelsket i ham. Selvom i omtaler jer som bedste venner er det ikke sikkert, at du vil tænke på ham som din bedste ven, men derimod som drengen du er vild med. Du skriver også, at du har lyst til ham. Derfor må det også være svært at fortsætte som bedste venner uden at have sex. Jeg tror at du skal have afklaret med dig selv om denne her dreng skal være din bedste ven eller om han skal være din kæreste. Hvis han bliver din kæreste vil det påvirke dit efterskoleophold, fordi det er hårdt ikke at se ham. Men derimod vil det at være forelsket i sin ven, som man har sex med, også påvirke opholdet. Du kan vælge at tale med ham om dine tanker, og i kan begynde at ses som kærester i weekenden og så prøve om det kan fungere, når du er færdig på efterskolen.
Selvom denne situation er svær pga. afstanden er forelskelse også en rigtig dejlig ting. Selvom du har det svært lige nu, er dette også en mulighed for at få en kæreste, som du er rigtig glad for. Der er selvfølgelig altid risiko for, at forholdet ikke vil fungere fx fordi du er på efterskole og det kan være hårdt. Selvom dette kan være tilfældet er jeg sikker på at du nok skal finde en sød kæreste, som måske kommer på et tidspunkt, hvor det passer bedre ind.
Jeg håber du kunne bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.
Med venlig hilsen Signe.