Sexliv
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en dreng på 13 år, der er lidt flov over min penis. Den er 14.5 CM. i stiv tilstand, og ca. 8 i slap. Jeg vil rigtig gerne imponere min kæreste, når vi skal til og have sex (Ved godt at det er lidt ideligt, men vi er allerede blevet enige om det) Men i mine øjne ser den ikk så stor ud. De fleste siger at det er pga. at jeg ser den for en anden vinkel, men også selvom at jeg ser mig i spejlet, ser den lille ud. Har det noget med mine forsillinger om at den er lille at gøre? Eller er  det fordi at en er lidt smal? Ved godt at i nok tænker at jeg er i starten af voksealderen, men kom i puberteten som 8 årig. Men skal jeg bare stole på at hun bliver tildfreds? Vil bare gerne ha' at vi begge skal have en god oplevelse af sex, og det vil jeg ikk ødelægge med min penis størrlese. Kh. En meget forvirret dreng. PS. Mage tak fordi at i tar jer tid til at hjælpe mig :D Det sætter jeg virkelig pris på ;3

Svar:
Hej med dig
Jeg vil starte med at nævne, at det er helt normalt, som dreng i puberteten, at tænke på sin penisstørrelse. Men faktisk er du selv inde på nogle meget relevante overvejelser, som jeg vil uddybe i mit svar.
Du er 13 år nu, og din penis kan nå at vokse helt indtil du er omkring 18 år, OGSÅ selvom du kom i puberteten som 8-årig. Så både dig og din kærestes krop kan nå at udvikle sig i jeres teenageår, da kroppen udvikler sig i denne periode. Hun får måske større bryster, bredere hofter og hvad teenageårene ellers fører med sig. Samtidig kan din forestilling om at den er lille godt have haft indflydelse på, at du nu har overbevist dig selv om, at det nu er sådan. Men den forestilling kan du sagtens lave om på, hvis du accepterer at din penisstørrele altså er helt normal og at der stadig kan nå at ske meget.  Gennemsnitsstørrelsen på en penis er iøvrig mellem 10 og 18 cm, så du ligger allerede inden for normalen. Hvis du har lyst til at læse mere om penisstørrelse, kan jeg henvise dig til dette link, hvor det uddybes yderligere.
Du skriver at du gerne vil imponere din kæreste når i skal have sex på et tidspunkt. Husk på at hun sikkert er mindst lige så nervøs for det og også gerne vil have det bliver en god oplevelse lige som dig. Det lyder måske som en kliche, men det er ikke nødvendigvis størrelsen det kommer an på. Hvis i er glade for hinanden og begge indstillet på at skabe en god oplevelse, skal det helt sikkert nok gå godt for jer.
Venlig hilsen Maria