sex uden prævention

brevkassespørgsmål

sex uden prævention

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

jeg havde sex med min B-veninde og vi havde ikke nogle kondomer eller p-piller og vi endte med at dyrke sex uden prævention og hvad jeg ved så fik jeg ikke udløsning så er der nogen mulighed for hende at blive gravid? og hvor lang tid går før sæden dør efter man har fået udløsning fx ved onani?

Svar:

Kære dreng 16 år

Mange tak for dit spørgsmål.

sandsynligheden for at din B-veninde kan være gravid er meget meget lille. Hvis ikke du kom op i hende, så skal du ikke være bekymret.

Hvis du er kommet oppe i din B-veninde, kan sperm leve op til ca 5 døgn.

Hvis du ikke kom oppe i hende, men istedet ved siden af, eller efter onani, kan sperm kun leve meget kort tid, pga temperaturen.

Venlig Hilsen

Sascha