Sex som 12-årig??
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg er en dreng på 12 år og en pige på 14 har allerede spurgt om jeg ville have sex med hende. Men jeg sagde at jeg også lige ville vente lidt med at svare fordi jeg ville tænke lidt. Er det normalt for en dreng på 12 have sex hvis han bruger kondom?.. Ikke fordi jeg ville gøre det, men det er godt at vide...

Svar:
Hej dreng 12 år
Tak for dit spørgsmål
Jeg synes det er ret flot at du har sagt til pigen, at du gerne lige ville tænke over det.
Der kan godt være meget forskel på en pige på 14 år og en dreng på 12 som du er. Det kan godt være at hun er ved at være klar og er meget nysgerrig på alt det med sex.
Jeg tror, du skal stole på den fornemmelse det lyder til du har, nemlig at du ikke er klar endnu.
Gennemsnitsalderen for første samleje i Danmark er 16 1/2, og ca hver 10 af dem på 20 år, har endnu ikke prøvet det endnu. Så der er masser af tid...
Jeg skal også fortælle dig, at den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år. Det betyder, at det først er lovligt at dyrke sex, når man er fyldt 15 år. loven er lavet for at beskytte børn. Hvis man ikke er så gammel, så er det svært at vide hvor ens grænser er omkring sex.
Venlig Hilsen
Sascha