Sex råd

brevkassespørgsmål

Sex råd

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej, jeg er en pige på 16 år.

Først og fremmest vil jeg gerne takker for denne gode brevkasse, den har hjulpet mig meget.

Jeg er meget erfaren hvad angår sex og min egen krop. Har ingen fast sexpartner, da jeg tænder på mange mange forskellige drenge/mænd. Er der noget forkert i det?

Kunne godt tænke mig at udvide mit sexliv, som fx. at få den i røven eller have sex med flere end bare en sexpartner, eller måske gå i en helt anden retning, som sexlegetøj.

For mig kan sex hurtigt blive kedeligt, kunne i eventuelt komme med nogle usædvanlige sexstillinger.

Hilsen en MEGET sexlystig pige som mig :)

Svar:

Hej med dig

Skønt at læse at brevkassen har hjulpet dig tidligere...det er altid rart at høre :)

Du spørger om der er noget forkert i at have mange forskellige sexpartnere. Det tænker jeg er let at svare på. Nej, det er på ingen måder forkert. Så længe du har forskellige sexpartnere fordi du gerne selv vil og føler at det sex du har foregår på en måde som ikke overskrider dine grænser. Så er der ike noget som helst forkert ved at have sex med forskellige partnere.
HUSK at passe på dig selv ved at bruge kondom, da det er den bedste måde at beskytte mod både uønsket graviditet og sygdomme.

I forhold til det med at foreslå sexstillinger så tænker jeg at det er svært at foreslå konkrete stillinger da der er stor forskel på hvad der føles godt, frækt eller spændende fra person til person. Men jeg har fundet en artikel med et forslag til 15 forskellige stillinger som mange synes fungerer rigtig godt. Det var måske et sted at starte...se mere her

Sexlegetøj er også en mulighed, og her er det lidt ligesom med stillinger. Der er så mange muligheder og det er forskelligt fra person til person hvad der føles rigtigt. Nogle bryder sig slet ikke om at bruge legetøj, så du skal selvfølgelig være opmærksom på at det ikke nødvendigvis er alle dine kommende partnere der vil være friske på det samme legetøj som dig, men det er selvfølgelig som med alt andet omkring sex. Det handler om at afprøve det man selv har lyst til samtidig med at man lytter til sin partner og respekterer deres lyster, ønsker og grænser. Du kan jo starte med at søge lidt rundt i forskellige sexshops, og se hvad der tænder dig og så prøve det af.

Hvis du vil prøveanalsex tænker jeg at det er vigtigt at du bruger noget glidecreme som sikrer at det hele glider lidt lettere. Du kunne måske overveje at afprøve analsex som en del af onani før du kaster dig ud i det med en fyr. På den måde kan du finde ud af om du overhovedet bryder dig om at have noget oppe i endetarmen inden du står med en fyr.  Start med noget forholdsvis småt og gå stille og roligt frem. Hvis du skal prøve anal med en fyr så hver sikker på at det er fyr som du kender rigtig godt og føler dig rigtig tryg ved. Analsex kan godt være smertefuldt hvis man ikke "følges ad". Med det mener jeg at fyren lytter til dig og trænger ind i din endetarm i det tempo som passer til dig. Derfor er det vigtigt at det er en fyr som du føler dig tryg ved og som du ved kan læse dine signaler og forstå hvornår det føles rart for dig.
Det samme tænker jeg gør sig gældende hvis du vil prøve at hav sex med to på en gang. Hvis det skal være en god oplevelse er det vigtigt at det dem du er sammen med lytter og forstår hinanden, så ingen kommer til at overskride hinandens grænser.

Jeg tænker at det er helt naturligt og fuldstændig i orden at være meget nysgerrig og eksperimenterende omkring sex. Det afgørende er at du hele tiden er god til at mærke efter indeni, hvad det egentlig er du har lyst til og hvor dine egne grænser går. Og samtidig er det selvfølgelig vigtigt at du også er opmærksom på dine partneres grænser.
Noget der føles som det helt rigtige og vildt frækt i en fantasi kan sagtens vise sig at være et rigtigt turn off eller måske ligefrem ubehageligt. Omvendt kan noget der føles kedeligt med én partner pludselig blive helt magisk med en anden partner der gør noget bare lidt anderledes i en bestemt stilling. Så jeg tænker bare at det er med at springe ud i det og eksperimentere...men gør det stille og roligt, og hver sikker på at du lige stopper op og mærker efter indeni, om du er okay med de partnere og de ting du eksperimenterer med.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål