sex og kærlighed

brevkassespørgsmål

sex og kærlighed

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 3 måneder siden

Hej Cyberhus.

jeg har nu været sammen med min kæreste i et år og 4 måneder. han er så dejlig på så mange måder.
men her på det sidste er min lyst ang sex og krælighed forsvundet overfor ham og det har desværre smittet af på ham. vi har snakket om det rigtig mange gange og vi kender til hinandens tanker og holdninger omkring hinanden hvad vi kan gøre bedre osv. vi har prøvet så mange gange at få det op at køre igen, vi snakker ikke rigtig sammen længere, vi har ingen intim kontakt længere, altind er dødt. jeg vil så gerne være den kæreste jeg ved jeg kan være.

hvordan kan jeg få min lyst og mine følelser tilbage det er noget af det vigtigste for mig det er at få mine følelder tilbage for det er ikke sjovt at gå rundt og være trist og ikke have lyst til hinanden, hvad kan jeg gøre og er der nogle hjemmesider man kan læse noget om det? hvordan pepper man sin hverdag op og de almindelige kedlige weekender så det ikke altid er det samme der sker hver gang?

- pigen der vil have sin kæreste igen.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at det går dig meget på, at du føler, at du ikke har lyst til sin kæreste! Det er dog fudstændig normalt, at man engang imellem kan opleve at miste lysten til hinanden. Det gør det selvfølgelig ikke nemmere at have det sådan, men måske det alligevel kan give lidt ro at vide?

Jeg synes det lyder rigtig godt at dig og din kæreste kan snakke sammen om det, for det er meget at gå med selv og det kan næsten ikke undgås, at den anden lægger mærke til, at der er noget i vejen. Derfor synes jeg det er virkelig godt at I snakker sammen om det!

Det er som sagt helt normalt, når man har været sammen i lang, som I har, at man kan miste lysten. I starten er det ofte lettere fordi man er forelsket og det hele er nyt og spændende. Når den forelskelse er gået over så kan man godt blive lidt forskrækket over, at man pludselig kan miste lysten, fordi man ikke ved hvad det så betyder. Selvfølgelig kan det godt betyde, at man ikke vil hinanden mere, men det kan også sagten "bare" være fordi man skal til at være lidt mere opfindsom.

Du skriver, at I ikke rigtig snakker sammen mere og at I heller ikke har nogen intim kontakt længere. Det er naturligt nok, at det forsvinder, når man ikke har lysten til hinanden, men tit bliver det lidt en ond cirkel man kommer ind i. Lysten kan nemlig godt forsvinde endnu mere fordi kroppen vænner sig til, at I ikke rører ved hinanden mere.

Nogen synes det hjælper at røre, kysse, massere og holde i hånd med hinanden selvom det måske kan virke unaturligt i starten fordi man ganske enkelt ikke rigtig har lyst. Det kan dog skabe lyst fordi kroppen vænner sig til igen at blive rørt ved, holdt om osv. I kan måske aftale, at I ikke må have sex når I ige begynder at røre ved hinanden. Det kan der være flere fordele i. Når man aftaler det, så fjerner man for det første presset lidt fra at tænke, at man skal have sex når man ikke har lyst og for det andet så skaber man lidt spændning, fordi det pludseligt bliver lidt "forbudt" at gøre det.

Du kunne også prøve at kigge lidt rundt på nettet om der var nogle sider, der havde gode tips til at få sat lidt gang i parforholdet igen. Der findes rigtig meget derude, der måske kan give lidt inspiration. Nogle af siderne du vil finde, vil helt sikkert være skrevet til par, der har været gift i 40 år, men det betyder ikke at I ikke kan bruge nogle af de tips og fif som siderne kommer med.

Når alt det er sagt, så bliver jeg også nødt til at sige, at du selvfølgelig altid skal mærke efter. Du skal ikke springe ud i det ene og det andet hvis du kan mærke, at det slet ikke er dig eller din kæreste at gøre sådan. Man skal helt sikkert kæmpe for kærligheden, men man skal jo have sig selv med hele kampen igennem!

Jeg håber rigtig meget, at det var svar på dt spørgsmål og så vil jeg ønske dig alt det bedste med at finde følelserne og lysten til din kæreste! Jeg tror helt sikkert det vil lykkes jer!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål