Sex? Nej tak!!

brevkassespørgsmål

Sex? Nej tak!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Min drømme aften med min kæreste er at vi ligger i en masse puder og bare putter og nusser hinanden MEN min kæreste vil gerne have sex!!!! Jeg vil ikke gå så langt endnu men hvordan siger jeg det? Og kan man lave en mellemmting altså at man er nøgne og sådan lidt men uden at gå for langt ud..? Og vil han blive trist over at jeg ikke gider?

Svar:

Hej med dig

Jeg synes at det er rigtig flot at du kan mærke hvad du har lyst til og hvor dine grænser går i forhold til at skulle have sex med din kæreste første gang. Det er nemlig rigtig vigtigt at man kun gør det man selv har lyst til og ikke føler sig presset til at gøre noget der ikke føles rigtigt. Når det handler om sex er der faktisk mange på 13 år der slet ikke er klar endnu, hverken i hovedet eller i kroppen.Når man har sex kan man være meget sårbar og vise sig selv nøgen er noget man skal være helt klar til at gøre over for en anden.

Det kan godt være at din kæreste vil blive en lille smule ked af det, men samtidig tror jeg også at han vil synes at det er sejt at du siger din mening. Det er meget sjovere at have sex, når begge to har lyst og er klar til det. Du kan måske fortælle ham at du gerne vil hygge og nusse og røre lidt, men at du gerne vil vente med at have sex. På den måde siger du ikke nej for altid, men at du skal være klar før du vil gøre det. Hvis han er en god kæreste vil han lytte til det og ikke spørge eller presse dig til noget.

Jeg håber du får fortalt ham hvordan du har det, så I kan nyde hinanden uden sex noget tid endnu.

Venlig hilsen Marianne