Sex med min lærer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er fjorten år gammel. Jeg har den her historielærer som er rigtig flot, og han er helt vildt sød. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have sex med ham, eller i hvert fald bare kysse med ham. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er bare tiltrukket meget af ham. Jeg klarer mig godt i faget så det er ikke derfor. Håber jeg for svar. Anonym.

Svar:
Hej med dig, anonyme.
Du er ikke ene om, at være tiltrukket af en lærer og der er mange før dig, som har haft lyst til, at være sammen med deres lærer på den ene eller anden måde. Det er en helt almindelig oplevelse at have.
I forhold til, at leve din tiltrækning ud og tage det næste skridt, så er det de færreste der kommer til, at være sammen med deres lærer. De fleste lærere vil holde sig fra at indlede et forhold med deres elever, da det er ulovligt for en lærer at have et seksuelt forhold til en elev. Derudover vil en lærer, som har et forhold med en elev under 15, blive ramt af loven om den seksuelle lavalder. Lovene er til for at beskytte barnet/den unge mod udnyttelse.
Du kan se lovene her: www.boerneinfoen.dk/dine+rettigheder/sex/det+siger+loven det er §222 og §223.
Jeg tænker, at du lige nu oplever noget, som er ganske almindeligt, du er blevet tiltrukket af en sød og flot mand. Mange piger bliver i deres teenageliv interesseret i mænd som er ældre en dem selv på et eller andet tidspunkt, det kan f.eks. være deres lærer, et voksent idol eller andre voksne omkring dem. Det er en del af en spirrende seksualitet, som er ved at udvikle sig. Jeg vil ikke kunne give dig nogle håb om, at det vil blive til mere end tiltrækning og drømme på afstand, men håber, at du kan bruge mit svar til, at forstå hvad der sker lige nu og en viden om, at du ikke er den eneste der har prøvet at være tiltrukket af en lærer.
Venlig hilsen Lisa.