Sex med kæresten??:/ :)
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :) jeg har lidt af et problem!! Og jeg håber i vil hjælpe mig!:-D Altså jeg har en 16 årig kæreste , han er virkelig sød og dejlig t være sammen med at ligge og hygge sig sammen med når vi ser film sammen og vi har snavet sammen før mange gange!! Det er bare lige det at han har spurgt mig stille og roligt om sex og om andre ting og jeg ved han har haft lyd til det mange gange for jeg har kunne mærke det på ham i bukserne når jeg har "taget" på ham.. Jeg ved bare ikke helt om jeg tør, det er ikke fordi jeg ikke tør tage mit tøj af foran ham for vi har dog prøvet at have været meget tæt sammen uden så meget tøj på , og jeg stoler også fuldt ud på ham og han siger også han ikke prøver at tvinge mig til at have sex med ham for han vil have jeg skal have en god fornemmelse om det, men mig og min kæreste og hans mor og pap far tager til Lalandia imorgen og jeg skal sove sammen med ham alene i en dobble seng i vores "eget" hus kun for mig og ham der nede og jeg sagde mere eller mindre ja til at have sex med ham men jeg er bange for om det gør ondt ?? Og hvad nu hvis jeg ikke har lyst når vi næsten har fået alt sammen af og at jeg så gør ham ked af det og at jeg så har fået lavet hele turen til noget lort :/.. Så det jeg gerne vil spørger om er 1. Gør det meget ondt første gang eller er der forskelligt fra kvinde til kvinde? 2. Hvad skal jeg sige til ham hvis jeg ikke har lyst? 3. Hvis han spørger om jeg vil give ham kondomet på er det så ikke godt? 4. Jeg har set hans penis før og rørt ved den og den er ikke "lille" men heller ikke kæmpe, så kan den godt komme ind? 5. Hvad gør jeg hvis han bliver ked af det hvis kg ikke har lyst? Skal jeg spørger om jeg så skal give ham en hånd? Hjælp tak :) ps. Min mor kender ham godt og ved godt at vi er kæreter og siger Justin er en god fyr , men jeg ved ikke helt om jeg skal fortælle min mor at jeg har haft sex med ham?

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er vildt fedt du skriver herind og du har en masse gode spørgsmål, som der helt sikkert også er en masse andre drenge og piger der tænker over. Jeg vil gerne prøve at svare dig.
For det første lyder det som om din kæreste og dig har det godt og dejligt sammen. Du stoler på ham og det er fedt. I er begyndt at snakke om det med sex og er nysgerrige på hinanden - det er helt naturligt og jeg synes det lyder godt at det er vigtigt for din kæreste at du har en god fornemmelse med det der skal ske.
Også er der jo lige det med at i skal til Lalandia sammen og sove alene i et hus for jer selv. Man kan jo sige at det er en oplagt mulighed for at i kan have sex første gang. Men det behøver i ikke og det er helt okay, hvis du gerne vil sige fra - selvom du har sagt at det kan i godt. I kan være intime med at nusse, kæle og lære hinandens kroppe at kende - det er god måde at starte på og det kan man sagtens bruge en masse tid på - hvis du ikke føler dig parat til sex endnu.
Jeg synes det er rigtig vigtigt du får fortalt din kæreste hvad du tænker og hvad du måske er nervøs for. I skal nok nå dertil, hvor i har lyst til og føler jer trygge i at prøve sex. Indenda er det vigtig i lytter til hinanden.
Jeg synes det er helt fint at du snakker med din mor om det og fortæller at i måske vil prøve at have sex eller fortælle det bagefter. Det er altid en god ide at have en voksen man kan betro sig til og din mor ved godt at det med sex kommer på et eller andet tidspunkt. Hvis i kan snakke om det, så kan hun føle sig tryg ved at fortælle dig hvordan du passer på dig selv og så ved du at du kan komme til hende, hvis du har nogle spørgsmål eller bare gerne vil snakke om hvad der sker.
Nu vil jeg svare på de 5 spørgsmål du har stillet:
1. Det er forskelligt hvor ondt det gør fra kvinde til kvinde. Når man er jomfru - så er det jo en helt ny følelse, når der er en fyr der trænger op i en. Det kan føles lidt stramt og måske endda mærkeligt. Man spænder måske lidt, selvom man prøver at slappe af. Man skal lige vænne sig til følelsen. Men selvom det måske kan føles lidt "ubehageligt" - så kan det også føles rart, fordi man er sammen med en man er forelsket i og som føler det samme for en. Så der er en nærhed og intimitet, som er rigtig rar, når man føler sig tryg ved hinanden.
2. Jeg synes du skal snakke med ham inden i prøver. Fortæl ham at du er usikker på om du har lyst eller tør. I kan prøve jer frem, men du kan sige til ham at du gerne vil føle det er okay, hvis du gerne vil sige fra. Det skal han respektere. Også kan i sammen snakke om hvilke frække ting i kan lave istedetfor.
3. Det er helt fint, hvis han spørger om du vil give ham kondomet på. Nogle drenge synes det er frækt at pigen gør det. Men hvis ikke du har prøvet det før, så er det helt iorden at bede ham om at gøre det. Så kan det være han kan vise dig hvordan det skal gøres et par gange - inden du selv prøver.
4. Hans penis kan godt komme ind i dig. Det er sådan at din skede kan udvide sig, når du er tændt, så den kan godt være der. Men det er vigtigt i prøver jer stille og roligt frem og at du er våd, for din skede udvider sig ikke lige med det samme. Så han skal ikke presse sin penis op i dig.
5. Hvis du snakker med ham på forhånd om dine følelser og dine tanker, så tror jeg ikke han bliver ked af det, hvis du alligevel ikke har lyst. For så ved han hvad du tænker. I forbereder hinanden, hvis i snakker om hvad der kan ske. Og det må man meget gerne gøre.
Lyt til dig selv og snak med din kæreste om hvordan du har det. Man skal ikke føle man bliver nødt til at have sex. prøv jer frem og brug den tid i skal bruge.
Håber du fik de svar du skulle bruge. God ferie i Lalandia og ha´en god sommer.
KH. Bibi