Sex med dreng !!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg har for første gang i mit liv haft sådan en god opkevelse med min kæreste Frederik vi havde sex men vi blev opdaget af mine forældre og ved ikke hvad jeg skal gøre det er så pinligt bare når jeg ser på dem bliver jeg rød i hovedet og skal jeg snakke med dem om det eller skal jeg ikke..? Hvis jeg skal hvordan gør jeg det så? Og min kæreste vil gøre det igen men ikke hjemme hos ham han vil kun hos mig

Svar:
Hej med dig.
Det lyder rigtig godt, at du og din kæreste har haft en god oplevelse sammen. Sex er jo en naturlig del af et forhold mellem to mennesker, som elsker hinanden. Der er et par spørgsmål, som melder sig hos mig, når jeg læser dit brev: Har du og Frederik været kærester længe og har dine forældre mødt ham før og talt med ham? Hvordan var situationen, da I blev opdaget? - Blev dine forældre vrede, pinligt berørte eller smilede de f.eks.?
Når jeg skriver disse spørgsmål, er det fordi der kan være forskel på dine forældres reaktion, når de kender Frederik og når de ikke kender ham. Hvis dine forældre ved, at du og Frederik er kærester, vil de måske blot blive overraskede over at opdage, at I har sex, mens det kan virke voldsommere på dem, hvis de ikke kender til Frederik og dit forhold til ham.
Hvis dine forældre ved, at du og Frederik er kærester og har mødt ham før og talt med ham/jer sammen, vil det måske ikke være så svært at tale med dine forældre om det. Selvfølgelig er det altid lidt pinligt at blive "afsløret" midt i sex, men mon ikke dine forældre selv kan nikke genkendende til en lignende situation fra deres liv? I nogle familier er det lettere at tale om sex og forhold end i andre. Hvis det føles helt umuligt overfor dine forældre, kan du måske vente lidt tid og se, om dine forældre selv begynder at tale om det. Hvis du ønsker at snakke med dine forældre om det nu, men har svært ved at komme til det, kan du jo skrive et brev, hvor du f.eks. skriver, hvor glad du er for Frederik og at du har brug for at snakke om episoden, da den har gjort dig pinligt berørt og det vil du gerne tale med dem om.
Det er vigtigt, at du mærker efter i dig selv, om du har behov for at tale med dine forældre om det. Ikke alle mennesker ønsker at tale om sex, men opfatter det som noget meget privat. Hvis det måske i virkeligheden drejer sig om, at dine forældre opdagede, at du havde sex med en dreng, som de ikke kendte til, er det vigtigt, at I får taget en snak om det. Ikke så meget om det seksuelle, som jo er en privat sag, men om dine følelser for Frederik og om din seksualitet.
Du skriver også, at Frederik gerne vil have, at I har sex igen og det er jo dejligt. Han vil ikke have, at det foregår hjemme hos ham, men kun hos dig. Hvordan kan det være? Er dine forældre mere tolerante overfor to drenge, som har sex end hans? I to bør nok tage en snak om episoden hjemme hos dig og om, hvordan du har det med det. I skal alle have det godt med, at du og Frederik er kærester og har sex. Både du, Frederik, hans og din familie. Når dine forældre har vænnet sig til tanken om, at du og Frederik har sex med hinanden, vil tingene blive meget lettere. Du kan hjælpe dem på vej ved at tage snakken med dem, så de forstår, hvor meget du holder af Frederik og at det derfor er naturligt, at I også har sex.
Først og fremmest skal du nyde, at du har haft en dejlig oplevelse sammen med din kæreste. Det kan ingen tage fra jer - heller ikke selv om I blev opdaget midt i det hele.
For at ingen fremover skal føle sig pinligt berørte over en lignende situation, kan I øve jer i ikke at blive opdaget....det kan der også være noget spændende i.
Held og lykke med det.
Hilsen Linda