sex lyster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
kære bravkasse. jeg er en pige på 13. jeg har lyst til sex men skal jeg prøve. jeg vil virkelig glad vis i vil svare. hilsen Cille:)

Svar:
Kære Cille
Der kan være flere grunde til at man har lyst til sex. Du er stadig kun 13 år gammel, men er kommet i puberteten. Det betyder at din krop begynder at forandre sig og man begynder at mærke, at man faktisk har en seksualitet.
Jeg tænker at det kunne være godt, hvis du startede med at lære din egen krop godt at kende først. Nu ved jeg ikke om du har prøvet at onanere? Hvis ikke du har det, kan man starte med at røre lidt ved sine bryster, inderlår eller et andet følsomt sted. Mange piger gør også det når de onanerer. Måske kan du få din sexlyst tilfredsstillet på den måde til at starte med. Hvis du gerne vil videre mere om onani, så kan du også prøve at læse en artikel der ligger herinde på Cyberhus, som hedder Onani for piger.
Nu ved jeg ikke om du har en kæreste? Hvis du har det, så kan I jo bare skal starte med at nusse hinanden lidt og mærke, hvor dejligt det bare er at mærke hinandens kroppe.
Jeg har egentlig også lyst til at sige, at du rent faktisk er under den seksuelle lavalder, som er 15 år. Det er også en grund til, at jeg synes det ville være en god idé at vente med sex. Selvom du har lyst til sex, så er det ikke sikkert din krop helt er klar til det endnu. Jeg synes det er vigtigt du går stille og roligt fremad og hele tiden mærker efter, om du nu synes du er klar til at tage næste skridt. Det er godt at starte i det små og så når man bliver lidt ældre, kan man prøve med sex.
Kærlig hilsen Sine