Sex lyster
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en dreng på 12 år, og jeg har sådan en længsel om at have sex, men det kan jeg jo ikke få jeg har ikke nogen kærete, hvad skal jeg gøre.

Svar:
Kære dreng 12 år
Det er meget almindeligt i din alder, at der kommer en masse fantasier og lyster som kan virke meget overvældende. Måske er du usikker på hvad du skal gøre, og om det er okay at have de lyster? Du skal vide at det er helt okay.
Det kan godt lyde som om at du er begyndt at komme i puberteten, her sker der en masse forandringer med din krop. Din krop er ved at udvikle sig fra barn til voksen.
Du har masser af tid til at prøve at have sex med en anden, men jeg synes du skal vente til at du er lidt ældre. Det er først lovligt når du er 15 år, da kroppen skal være klar både fysisk og psykisk.
Istedet synes jeg du skal lege med dig selv, onanere og bruge dine fantasier og lyster. Det er helt lovligt og naturligt at have sex med sig selv. På den måde øver du dig til du en dag skal have sex med en anden.
Venlig Hilsen
Sascha