sex lyster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej... Jeg føler mig lidt klam når jeg fortæller dette, men håber I kan hjælpe... Jeg onanere næsten hver dag, men føler at jeg virkeligt godt vil prøve at have en samleje nogle gange, i stedet for bare at onanere... det er utroligt pinligt det her, men håber nogle kan hjælpe, med råd eller andet... Jeg kunne bare virkelig godt tænke mig at gøre det...

Svar:
Hej med dig.
Jeg er glad for at du skriver. Det er på ingen måde pinligt eller klam. Det du oplever er helt normalt.
Din krop er ved at udvikle sig til at blive en mand. Op gennem dine teenage årsker der store forandringer med din krop, så det er godt du udforsker denved at onanere. Her lærer du hvordan du godt kan lide at røre ved dig selv.
Dine hormoner ræser rundt i din krop og påvirker din lyst til pigerne og du skriver du godt vil prøve at have samleje!
Måske føler du dig klar til at gennemføre et samleje, men mit råd til dig er alligevel at du skal vente. I Danmark er det ulovligt at have sex når man under 15 år. Den lov er lavet for at beskytte barnet mod for tidlige erfaring med sex og de stærke følelser der kan være forbundet med det.
Det er vigtig at du først finder ud af hvad du kan lide og havd du
ikke kan lide. Derfor er det
rigtig godt at du øver dig nu.
En rigtig god ide er, at finder en kæreste som du rigtigt godt kan lide, og som rigtigt godt kan lide dig. I kan bygger et venskab op og senere nårI begge er klar – udforsker I hinandens kroppe.
I kan kysse og kæle, spørge og føle efter hvad der er dejligt og rart.
Du behøver ikke at tænke på sex med det samme, der er masser af dejlige ting du kan lave sammen med en pige, før i går i seng sammen.
Venlig hilsen Mette