Sex-lyst
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
Jeg har tit og ofte lyst til sex med min kæreste, og vi er begge både aktive og passive når vi har sex, jeg er dog mest passiv I vores forhold, fordi det passer bedst og min kæreste er ikke så meget for at være passiv hele tiden, kun ved lejlighed når han har lyst til det. Vi har nu kendt hinanden i over et halvt år, og det virker som om hans sexlyst forsvinder lidt. Jeg har og er stadig igennem en depression, som har tærret meget på vores forhold, fordi jeg har skabt mig meget overfor ham... Men det føles lidt mest som om at han efter jeg blev indlagt pga. En overdosis har taget ekstra meget afstand fra mig... Jeg føler tit og ofte at det er min skyld at vores parforhold ikke altid går så fantastisk men, jeg synes til gengæld at jeg har forbedret mig til det gode, i den forstand at jeg har fået blod på tanden efter overdosisen... Og virkelig kæmper for ikke at blive sur (fordi jeg har tendens til at være let antændelig) men det er ikke kun problemer med at bølgerne går lidt for højt af og til... Det virker også bare som om at jeg skal tigge og bede ham om sex... Men hans undskyldning er som regel altid at det er forsent... det går mig bare endnu mere bekymret at han gerne vil have et blowjob til han eksploderer i munden på mig... Men han vil ikke give mig et blowjob igen... Jeg tænker straks at han måske ikke føler at jeg er så attrsktiv så i starten eller at han måske har fundet en anden... Men han siger dog at han ikke har lyst til sex så meget, men at han kan onanere hverdag... Så bliver jeg bekymret og tænker at han ikke kan lide min numse, eller min krop eller at spille den af sammen med mig... For jeg ved at når han onanerer gør han det jo til porno...
er jeg alt for paranoid, eller ikke? Er der noget jeg kan gøre for at spice hans lyst lidt op?

Svar:
Hej med dig :-)
Det er aldrig rart, når man bliver usikker på en person, som man holder af. I de fleste parforhold oplever man, at man indimellem er usikker på den andens følelser, og stort set alle parforhold vil også opleve en svingende sexlyst fra tid til anden. Man kan sagtens komme over på den anden side og få det godt sammen igen, selvom det ikke altid virker så lyst.
Du skriver, at din kæreste har mistet sin sexlyst, og at det især er sket i forbindelse med, at du har haft en depression og har prøvet at begå selvmord. Min første tanke, når du skriver dette er, at jeg tror, din kæreste måske blev rigtig forskrækket, da du tog en overdosis. I er kærester - så selvfølgelig holder ham rigtig meget af dig, og jeg tror, han har fået et chok, som han er nødt til at bearbejde. Det kan være din kæreste går med en masse følelser omkring ikke at have slået til som kæreste, fordi du valgte, at tage en overdosis. Han føler måske heller ikke helt, at han kan stole på dig, og han er måske bange for, at du vil gøre det igen. Alle disse følelser er han nødt til at bearbejde, og dette kan sagtens gå ud over hans lyst til sex. Måske er det lidt for intimt for ham at være så tæt på dig endnu.
Jeg synes derfor, det er rigtig vigtigt, at du tager en snak med din kæreste. Fortæl ham at du godt forstår, hvis han føler sig usikker på dig efter du tog din overdosis, men at du føler du er blevet stærkere, og ikke har lyst til at gøre det igen - hvis det er sådan du har det. Jeg synes det er vigtigt, at du er meget ærlig overfor ham. Fortæl ham også, at det gør dig usikker, at han ikke har så meget lyst til sex mere, men jeg synes ikke du skal lægge pres på ham. Giv ham lidt tid. Prøv evt. at være ekstra opmærksom på ham det næste stykke tid - arranger noget hyggeligt, hvor I rigtig kan nyde hinanden, og sørg for at gøre ham glad.
Det er også vigtigt for mig at sige, at du ikke skal få dårlig samvittighed over alt dette. Sket er sket, og som du selv skriver, føler du, at du er kommet stærkere ud på den anden side. At du ikke har ønsket at leve længere, er selvfølgelig bare en rigtig hård kendsgerning for dine nærmeste, og de skal selvfølgelig lige bearbejde det. Du skal ikke leve i evig gæld over at du tog en overdosis, men som nævnt, tager det nok længere tid for din kæreste at komme over det, end du måske regnede med.
Håber det løser sig for jer! :-)
Mange hilsner
Christina.