Sex lyst

brevkassespørgsmål

Sex lyst

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 14 år, og jeg har virkelig lyst til sex hele tiden. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, så please har i ikke en idé til hvad jeg skal gøre?

mvh anonym

 - tak på forhånd

Svar:

Hej Anonym

Det lyder som om du er en helt almindelig og naturlig 14-årig ung fyr.
Når man kommer i puberteten er det helt naturligt at lysten til sex kan blive ret stor. Det er heller ikke unaturligt at lysten kan blive så stor at det kan føles som om det er svært at tænke på andet.
Jeg har ikke nogle konkrete råd til hvordan sexlysten kan blive mindre. Den er som sagt en helt naturlig del af din udvikling.
For nogle drenge kan det hjælpe at onanere når lysten kommer til at fylde for meget. De fleste drenge i din alder eksperimenterer med at onanere. Nogle gør det ind i mellem og andre gør det flere gange dagligt. Der er mange forskellige måder at onanere på...se mere her. De fleste bruger hånden og nogle synes det er dejligt at bruge legetøj. Det med legetøj kan godt være lidt en udfordring da unge under 16 år ikke må købe sexlegetøj i butikker. Men én af vores ungebloggere har fundet en løsning...hjemmelavet sexlegetøj. Hvis det er noget du er nysgerrig på, kan du læse mere her

Men for nogle hjælper onani ikke på trangen til sex. Nogle bruger eksempelvis motion til at tage "toppen af lysten". Ud og løbe en tur eller lave noget andet fysisk der får pulsen op og på den måde kan være med til at fjerne fokus på lysten. Måske er det også noget der kunne hjælpe dig.

Det kan også være at det er noget helt andet der kunne virke for dig. Høj musik, gyserfilm, at bage kager eller noget helt andet.

Du er stadig ung og jeg er siker på at der venter dig en masse dejlig sex ude i fremtiden. I Danmark er unge gennemsnitligt 15½ år når de første gang har sex. Indtil du finder den helt rigtige at have sex med (som også synes du er den helt rigtige) må du prøve dig frem med hvad der bedst kan afhjælpe lysten.

Bedste hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål